ریس جمهور افغانستان حامد کرزی پیروزی بشار اسد را در انتخابات سوریه تبریک گفت

ریس جمهوری افغانستان حامد کرزیˈ طی پیامی پیروزی ˈبشار اسدˈ را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تبریک گفت و برای مردم این کشور آرزوی پیشرفت و موفقیت کرد.81193478-5747629

به گزارش افق به نقل از بیانیه روز دوشنبه وزارت امور خارجه افغانستان، حامد کرزی در این پیام پیروزی بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور منتخب سوریه شادباش گفت و ابراز امیدواری کرد سوریه با مدیریت مدبرانه اسد، شاهد پیشرفت های روز افزون باشد.

کرزی در این پیام مشارکت گسترده مردم سوریه را در عرصه سیاسی، تجربه نوین مردسالاری در این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد مشکلات کنونی سوریه با هوشیاری کامل مردم این کشور حل و فصل شود.

بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 13 خرداد ماه با کسب بیش از ۸۸ درصد آرا به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور به مدت هفت سال انتخاب شد.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه پس از اصلاح قانون اساسی این کشور در سال 1390، در سال 93 با رقابت ˈحسان النوریˈ ، ˈماهر عبدالحفیظ الحجارˈ و ˈبشار اسدˈ، 3 تن از کاندیداهای ریاست جمهوری سوریه برگزار شد، که به پیروزی قاطع بشار اسد انجامید.

بر اساس گزارش ها 77 درصد مردم سوریه در سایه تهدیدهایتروریستان ، حملات انتحاری و بمب گذاری ها در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شرکت کردند.

مطالب مرتبط