مقام سازمان ملل: حمله اسراییل به رفح ممکن است به «قتل عام» بیانجامد

همزمان با ادامه درگیری میان حماس و اسراییل و کشتار هزاران فلسطینی توسط رژیم تل‌آویو، یک مقام سازمان ملل متحد هشدار داده است که حمله اسراییل به رفح، ممکن است به «قتل عام» بیانجامد.

blank

مارتین گریفیتث؛ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رییس بخش امدادرسانی این سازمان هشدار داده است که حمله اسراییل به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، ممکن است به «قتل عام» بیانجامد.

او همچنین گفته است که مردم رفح مانند دیگر جمعیت غزه قربانی تهاجمی هستند که «از نظر شدت، بی‌رحمی و گستردگی بی‌مانند است.»

او گفت که عواقب تهاجم به رفح «فاجعه‌بار» خواهد بود.

آقای گریفیتث در یک بیانیه غیرمعمول با زبانی تند گفت که رفح با بیش از یک میلیون نفر آواره، «مملو» از مردمی است که «به مرگ خیره شده‌اند.»

در همین حال، بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم اسراییل می‌گوید که به ارتش این رژیم برای «شکست» حماس در این شهر دستور آماده‌باش داده است.

او اخیرا با وجود هشدار فزاینده متحدان غربی رژیم اسراییل درباره حمله به این شهر، بار دیگر بر اجرای طرح تهاجم به رفح تاکید کرد و گفت اسرائیل روی طرح خروج «امن» غیرنظامیان کار خواهد کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل اما می‌گوید: «مکان امنی وجود ندارد که به آنجا بروند».

هماهنگ‌کننده امدادرسانی سازمان ملل گفت تاکید کرده که غیرنظامیان در شهر به سختی به غذا یا دارو دسترسی دارند.

در همین حال، یک سخنگوی آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد به بی‌بی‌سی گفته که سازمان ملل هیچ طرحی برای تخلیه غیرنظامیان از رفح از سوی اسرائیل دریافت نکرده است و «در هیچ شکلی از تخلیه اجباری شرکت نخواهد کرد.»

حدود یک و نیم میلیون از مناطق مختلف غزه به جنوب این باریکه در شهر رفح پناه برده‌اند.

اسرائیل در آغاز عملیات زمینی از این مناطق به عنوان یکی از «مناطق ایمن‌تر» یاد کرده بود و از فلسطینی‌ها خواسته بود مناطق جنگی را ترک کنند.

جمعیت رفح ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد که هم‌اکنون به ۱.۵ میلیون نفر افزایش یافته است؛ زیرا فلسطینی‌ها به جنوبی‌ترین شهر این منطقه گریخته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *