رییس اجرائیه با مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع امریکا دیدار کرد

ریاست اجرائیه کشور اعلام کرده که عبدالله عبدالله رییس اجرائیه با مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع امریکا دیدار و گفت‌وگو کرده است.blank

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه‌ی گفته است که در این دیدارها در مورد انتخابات، ایجاد اصلاحات، مسائیل امنیتی و استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا بحث و گفت‌وگو شده است.

مک‌ماستر مشاور امنیت ملی امریکا در این دیدار گفته است که امریکا از برگزاری انتخابات شفاف و سراسری، تقویت قوای مسلح، تقویه مردم سالاری در افغانستان حمایت می‌کند.

در همین حال وزیر دفاع امریکا در دیدار جداگانه با رییس اجرائیه کشور، از تعهدات جدید کشورهای عضو ناتو برای افغانستان و مبارزه با هراس‌افگنی استقبال کرده و گفته است این تعهدات پیام واضح و به موقع برای طالبان و حامیان آن است.

از سوی‌هم رییس اجرائیه کشور در این دیدارها استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه را یک گام مهم و تاریخی خوانده و افزوده که این طرح می‌تواند ثبات و امنیت را در افغانستان و منطقه حاکم کند.

همچنان مقام‌های امنیتی امریکا در این نشست‌ها از افغانستان خواسته مبارزه علیه فساد اداری را ادامه دهد و برای استقرار صلح و برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی نیز تلاش کند.

قرار است آقای عبدالله امروز از امریکا به کانادا برود و در نشست امنیتی «هلیفکس» اشتراک کند.

مطالب مرتبط