داکتر عبدالله: ارزش های جهاد در اختیار یک نفر و یا در یک گوشه کشور نیست

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات اخیر برخی رهبران جهادی گفت٬ ارزش های جهاد پا برجا است و هیچ کسی به فکر مجاهد زدایی در حکومت وحدت ملی نست.

آقای عبدالله که قبل از ظهر امروز در جلسه شورای وزیران سخن می گفت: «هرکسی که مجبوریت و مشکلات مردم افغانستان را دست کم بگیرد و دست به اقدامات بزند٬ پیامد ناگواری را در پی خواهد داشت.

 b2585e2e-d9ec-4d81-acb7-b4ec300c05bc_mw1024_n_s

این اظهارات در واکنش به اظهارات روز گذشته عبدالرب رسول سیاف است که گفته بود در حکومت وحدت ملی مجاهدین کنار زده شده و ارزش های جهاد نادیده گرفته شده است.

آقای عبدالله گفت که ارزش های جهاد در اختیار یک نفر یا در یک گوشه کشور نیست و نباید مجاهدین چنین بپندارند که اگر خودشان در حکومت بود حضور مجاهدین تامین شده و اگر نبود مجاهدین به حاشیه رانده شده است. وی ابراز امیدواری کرد که بزرگان ملی٬ رهبران جهادی و مردم افغانستان به خیر و صلاح مملکت می اندیشند و آنها دست به دست هم داده و با کمک همدیگر مشکلات را رفع و از فرصت ها استفاده خوب خواهند کرد.

نخستین جلسه شورای وزیران پس از انتخاب بخشی از کابینه امروز در قصر سپیدار با حضور رییس اجرایی٬ معاونین وی و وزرا و سرپرستان وزارت ها و ریاست های مستقل دولتی برگزار گردید. در این جلسه آقای عبدالله گفت که در آینده نزدیک اعضای باقی مانده کابینه جدید معرفی خواهد شد و پس از اخذ رای اعتماد کارهای بنیادین صورت خواهد گرفت.

هم چنین در این جلسه نهادهای امنیتی گزارش های امنیتی کشور را به جلسه ارایه کردند و نیز در مورد مشکلات مهاجرین افغانستان در پاکستان نیز بحث شد. در این جلسه برای بررسی و حل مشکلات مهاجرین افغانستانی در پاکستان هیاتی توظیف شد و قرار است این هیات برای صحبت با مقام های پاکستانی به زودی به این کشور برود.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. با سلام خدمت کارکنان خبرگذاری افق.خواهشمندم مرا ر جریان اخبار جدید تان قرار دهید…توسط ایمیل که ذکر کردم….تشکر