کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

کلیسای نوتردام پاریس دوشنبه شب در شعله‌های آتش سوخت. حجم این آتش سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی بخش مهمی از سقف کلیسا را در برگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.blank

به گزارش افق به ننقل از یورو نیوز، بر اساس آخرین خبرها، منابع آتش نشانی پس از ساعت ها تلاش برای مهارشعله های سرکش آتش که بخش عمده ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بوده است.

کریستف کاستانر، وزیر داخله فرانسه اعلام کرده است که عملیات مهار آتش دست کم سه تا چهار ساعت دیگر ادامه خواهد یافت. گفته می شود که یک مامور آتش نشانی نیز در جریان مهار آتش سوزی به شدت مجروح شده است.

به گفته سخنگوی کلسیای نوتردام این آتش سوزی راس ساعت ۶ و پنجاه دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

کارشناسان و صاحب نظران معماری بر این عقیده اند که خسارات وارد آمده به این بنای مشهور سبک معماری گوتیک که قدمتی ۸۵۰ ساله دارد بسیار سنگین است و برای مرمت و بازسازی بخش های آسیب دبده دست کم باید میلیون ها یورو هزینه کرد.

منابع خبری هنوز از علت اصلی آتش سوزی اطلاعاتی منتشر نکرده اند این درحالی است که خبرگزاری فرانسه در دقایق ابتدایی این حادثه به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس اعلام کرد به نظر می آید آتش سوزی با عملیات نوسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط بوده است.

کاخ ریاست جمهوری الیزه دقایقی پس از منتشر شدن خبر این آتش سوزی اعلام کرد که امانوئل ماکرون برای بررسی اوضاع از نزدیک به سوی محل حادثه حرکت کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به حادثه تاسف بار آتش سوزی در کلیسای نوتردام خود را شریک احساسات یک ملت عنوان کرده و تصریح کرده است که با همه کاتولیک ها و مردم فرانسه احساس همدردی می کند.

امانوئل ماکرون در پیامی گفت که به مانند همه هموطنان از این حادثه غمگین است و آتش سوزی در کلیسای نوتردام را به منزله سوختن بخشی از وجود همه مردم فرانسه می داند.

مطالب مرتبط