پوتین ۷۰ سالگی اردوغان را تبریک گفت

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفونی ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان؛ رییس‌ جمهور ترکیه خبر داده و گفته که پوتین در این گفتگو تولد ۷۰ سالگی اردوغان را تبریک گفته است.

blank

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود تماس تلفونی داشته و تولد ۷۰ سالگی او را تبریک گفته است.

بر اساس این گزارش، پوتین در این تماس تلفونی تولد ۷۰ سالگی اردوغان را برایش تبریک گفته و از او به خاطر تاثیراتی که بر توسعه مناسبات بین مسکو و انقره داشته تشکر کرده است.

منابع رسانه‌ای به محور مذاکرات سیاسی انجام شده در این مکالمه تلفونی اشاره‌ای نکردند.

سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه نیز به تازگی در یک نشست خبری ترکیه‌ را یکی از کشورهای «حلقه داخلی روسیه» دانست و از ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان دیگر کشورهای این حلقه نام برد.

وزارت امور خارجه روسیه اواخر هفته گذشته اعلام کرد که وزیر امور خارجه روسیه و همتای ترکیه‌ای وی در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در برازیل، وضعیت خاورمیانه و اوکراین را «بررسی» کردند.

مقامات ارشد دو کشور همچنین درباره موضوعات دوجانبه از جمله همکاری های تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه‌های بخش انرژی گفتگو کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *