طالبان یک نفر را در جوزجان اعدام کرد

دادگاه عالی طالبان از اعدام یک مرد متهم به قتل در ورزشگاهی در ولایت جوزجان خبر داده است. چند روز پیش نیز دو نفر در ورزشگاه شهر غزنی اعدام شدند.

blank

دادگاه عالی طالبان، امروز دوشنبه، ۷ حوت با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که با تایید هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان یک مرد متهم به قتل را در ورزشگاهی در شبرغان، مرکز جوزجان اعدام کرده است.

در خبرنامه‌ای که دادگاه عالی طالبان منتشر کرده، هویت این فرد نظرمحمد ولد امان‌الله معرفی شده است.

دادگاه عالی طالبان ادعا کرده است که نظرمحمد دو سال پیش مردی به نام خال محمد ولد عبدالعلی را توسط چاقو کشته است.

در خبرنامه آمده است که حکم قتل نخست توسط سه محکمه طالبان تایید و سپس توسط هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان نهایی شده است.

خبرنامه تایید کرده است هیاتی از مقامات طالبان برای اجرا و تماشای این حکم از کابل به جوزجان رفته بودند.

اداره محلی طالبان در جوزجان روز گذشته با انتشار فراخوانی از باشندگان این ولایت خواسته بود برای تماشای «قصاص» یک نفر به ورزشگاه گردهم بیایند.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز دادگاه عالی طالبان اعلام کرد که دو مرد را به اتهام قتل در ورزشگاهی در ولایت غزنی اعدام کرده است.

شاهدانی که اعدام دو متهم را در ورزشگاهی در غزنی از نزدیک دیده‌ بودند، به رسانه‌ها گفتند طالبان این دو نفر را تیرباران کردند.

این اعدام در حالی انجام شده که سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری این اقدام را قویا محکوم کرده می‌گویند که روند دادرسی عادلانه در دادگاه‌های طالبان رعایت نمی‌شود.

یک سازمان حقوق بشری به نام رواداری در یک گزارش تحقیقی گفته در محاکم طالبان تصمیم‌های تبعیض‌آمیز، شکنجه و اعترافات اجباری از متهمان و عدم استقلال و بی‌طرفی وجود دارد و اصل برائت ذمه نقض می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *