ریاست اجرایی: ریاست جمهوری نباید پول بیت‌المال را در لویه جرگه مصرف می‌کرد

ریاست اجرایی در واکنش به برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح می‌گوید که ریاست جمهوری نباید پول بیت‌المال را در چنین نشست‌هایی مصرف می‌کرد.
blank
مجیب‌الرحمان رحیمی؛ سخنگوی ریاست اجرایی گفته‌است که این جرگه از سوی یک جریان معین برگزار شده و این ریاست توقع کدام تصمیم از این جرگه را نه در گذشته داشته و نه اکنون دارد.

افق را در تلگرام بخوانید

آقای رحیمی به رسانه‌ها گفته‌است که تصامیم این جرگه الزام‌آور نیست و افزوده که ریاست جمهوری پول بیت‌المال را نباید در چنین نشست‌هایی مصرف می‌کرد. ریاست اجراییه این جرگه را نامشروع، غیر ضروری و بی‌وقت خوانده‌است.

لویه جرگه مشورتی صلح با وجود مخالفت‌های سیاسیون و جریان‌های سیاسی، روز گذشته (دوشنبه، ۹ ثور) در کابل آغاز شد.
آن‌طور که مسوولان گفته‌اند، در این جرگه ۳۲۰۰ تن از سراسر افغانستان و همچنین مهاجرین افغان از کشورهای دیگر اشتراک کرده‌اند.

تاکنون ۱۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و شماری از چهره‌های مطرح سیاسی از جمله حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین آن را تحریم کرده‌اند.

در نخستین روز این جرگه عبدالرب رسول سیاف؛ رهبر سابق جهادی به‌عنوان رییس آن از سوی رییس جمهور معرفی شد. آقای سیاف از اشتراک کنندگان خواست که در مورد اشتراک‌نکردن برخی چهره‌ها در این جرگه تشویش نکنند؛ زیرا به‌گفته او، هیچیک از آنان مخالف صلح نیست.

مطالب مرتبط