شورای مقاومت: افغانستان تحت کنترل طالبان به مرکز صدور تروریزم تبدیل شده

به دنبال حمله مرگبار مسکو که نزدیک به ۱۰۰ کشته برجای گذاشت، «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» می‌گوید که احتمال دارد حمله مسکو از سوی گروه‌های مورد حمایت طالبان انجام شده باشد؛ زیرا افغانستان تحت حاکمیت طالبان به مرکز صدور تروریزم تبدیل شده است.

blank

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که بعید نیست عوامل حمله‌ مسکو ریشه در مراکز تروریستی‌ داشته باشد که توسط طالبان میزبانی، حمایت و تجهیز می‌شوند.

این شورا همچنین گفته که افغانستان تحت کنترل طالبان به مرکز ترویج و صدور تروریزم مبدل شده که یک هدف آن تهدید امنیت کشورهای منطقه است.

در همین حال، مقام‌های ضد تروریزم امریکا نیز گفته‌اند که شاخه داعش خراسان مستقر در افغانستان مسئول حمله مسکو است.

شورای مقاومت یک روز پس از حمله مسکو، در بیانیه‌ای گفت: «از آنجایی که در حال حاضر بیش از ۲۲ گروه تروریستی در افغانستان فعال و مورد حمایت گروه مسلط اند، این می‌تواند خطر جدی و بالقوه امنیتی محسوب گردد که نیازمند مبارزه مشترک است».

شورای مقاومت متشکل از رهبران جهادی و مقام‌های پیشین دولت افغانستان در تبعید است.

این شورا حمله مسکو را محکوم کرده و با مردم، بستگان قربانیان این رویداد و دولت روسیه ابراز همدردی کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بر مبارزه فراگیر علیه تروریزم تاکید کرده است.

این در حالی است که عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان، روز شنبه، ۴ حمل با نشر بیانیه‌ای در شبکه ایکس حمله مرگبار مسکو را «تروریستی» خوانده و آن را محکوم کرد.

او گفته وزارت خارجه طالبان که حمله تروریستی اخیر در مسکو را که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار تمام استندردهای انسانی می‌داند.

بلخی افزوده‌: داعش که غیرنظامیان را در افغانستان و سایر مناطق جهان نیز هدف قرار داده است، بار دیگر با این حادثه به وضوح نشان داد که گروهی در دست سازمان‌های اطلاعاتی است که هدفش بدنام کردن اسلام و تهدیدی برای کل منطقه است.

وزارت خارجه طالبان افزوده: کشورهای منطقه باید موضعی هماهنگ، روشن و قاطع در برابر چنین حوادثی که برای بی‌ثباتی منطقه‌ای است اتخاذ کنند.

علی‌مثیم نظری؛ مسئول روابط خارجی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» اما گفته که «اشغال» افغانستان به‌دست طالبان و «۲۱ شبکه تروریستی منطقه‌ای و جهانی دیگر» تهدیدی مستقیم برای همه است.

آقای نظری افزوده که برای جامعه جهانی ضروری است که در برابر این «دشمن مشترک» بایستد تا امنیت جهانی برای همه تضمین شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *