امضای تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور کمک به تولید محصولات زراعتی در هرات

تفاهم‌‎نامه‌ای به ارزش یک میلیون دالر میان ریاست زراعت هرات و دفتر FAO به‌منظور کمک به ۱۵ شرکت تولیدکننده محصولات زراعتی و مالداری به امضا رسید.

blank

قرار است این پول به‌هدف کمک به شرکت‌های مورد نظر در بخش پروسس و بسته بندی محصولات تولیدی‌شان هزینه شود.

عبدالصبور رحمانی؛ رییس اداره زراعت هرات به خبرگزاری افق گفت امضای این تفاهم‌نامه در راستای پروسس، بسته‌بندی و صادرات محصولات زراعتی و مالداری ولایت هرات مؤثر تمام می‌شود.

افق را در تلگرام دنبال کنید

پاویل بوریان؛ مدیر پروژه تقویت زنجیره ارزش مواد غذایی در غرب کشور نیز به افق گفت که در این پروژه برای شرکت‌های پروسس و بسته‌بندی محصولات زراعتی و مالداری تجهیزات معیاری داده می‌شود.

میرویس حیدری؛ مسؤول یک شرکت زراعتی نیز به افق گفت که با بهره‌گیری از تجهیزاتی که تا چهار ماه دیگر دفتر FAO در اختیارشان قرار می‌دهد، خواهند توانست که محصولات باکیفیتی را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

مشکلات در بخش پروسس و بسته‌بندی محصولات زراعتی افغانستان مانع از صدور و عرضه این محصولات به کشورهای اروپایی و امریکایی شده‌است.

مسؤولان ریاست زراعت هرات ابراز امیدواری می‌کنند که با امکانات و تجهیزاتی که دفتر FAO در اختیار ۱۵ شرکت تولیدکننده مواد زراعتی و لبنیات قرار می‌دهد، حجم صادرات هرات به کشورهای خارجی افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط