بحران سیاسی پاکستان؛ پولیس معترضان را به برخورد شدید تهدید کرد

به دنبال ناآرامی‌ها و تنش‌های انتخاباتی در پاکستان، پولیس این کشور هشدار داد که با تجمعات «غیرقانونی» به‌شدت برخورد خواهد کرد.

blank

پولیس اسلام‌آباد روز یک‌شنبه، ۲۱ دلو، با نشر بیانیه‌ای هشدار داد که درخواست برای گردهمایی جرم است. در این بیانیه آمده: «برخی افراد به تجمعات غیرقانونی در اطراف کمیسیون انتخابات و سایر ادارات دولتی دامن می‌زنند. با تجمعات غیرقانونی برخورد قانونی خواهد شد. لازم به ذکر است که درخواست برای تجمع نیز جرم است.»

این در حالی است که اعلام نتایج انتخابات پارلمانی پاکستان که با تاخیر زیاد همراه بود، شماری از احزاب ادعای تقلب را مطرح کرده و خواستار تجمع اعتراضی حامیان خود شدند؛ اما پولیس پاکستان اعلام کرد که با تجمعات غیرقانونی برخورد خواهد شد و تاکید کرد که درخواست برای تجمع جرم است.

عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست وزیر پیشین پاکستان از حامیان خود خواسته بود که در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمعات صلح‌آمیز برگزار کنند.

کاندیداهای مستقل که بیشتر به حزب تحریک انصاف عمران خان مرتبط هستند بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات پارلمانی به دست آورده‌اند.

روزنامه دیلی‌میل گزارش داده: «کاندیداهای مستقل نمی‌توانند دولت تشکیل دهند و کشور با چندین هفته بی‌ثباتی سیاسی روبرو می‌شود، چون احزاب رقیب باید روی ائتلاف‌های احتمالی گفتگو کنند.»

در همین حال، سران حزب تحریک انصاف پاکستان مدعی‌اند که اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد، می‌توانستند کرسی‌های بیشتری را کسب کنند.

گوهرعلی خان؛ رهبر تحریک انصاف پاکستان در یک نشست خبری گفت: «در سراسر پاکستان انتخابات به شیوه‌ای ظریف دستکاری شده است. از حامیان حزب می‌خواهیم تا راهپیمایی صلح‌آمیزی را برگزار کنند.»

مقامات هشدار دادند که اقدامات سختگیرانه‌ای انجام خواهند داد و اعلام کردند که دستورات موسوم به بخش ۱۴۴ وجود دارد که طبق قانون دوران استعمار که تجمع دو یا چند نفر را ممنوع می‌کند، این اقدامات سختگیرانه اجرا می‌شود.

این در حالی است که قرار بود از روز یک‌شنبه، راه‌پیمایی‌ها در پاکستان آغاز شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *