دومین نشست سفیران کشورهای عضو ریکا در کابل برگزار شد

وزارت امور خارجه اعلام کرد که دومین نشست سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای (ریکا) با محوریت بهبود و رشد اقتصاد منطقه و همکاری‌های منطقه‌‌ای در زمینه اقتصاد و امنیت، در کابل برگزار ‌شد.blank

ادریس زمان؛ معین سیاسی وزارت خارجه در این نشست که روز گذشته (چهارشنبه، ۱۹ سرطان) برگزار شد، گفت که باید همکاری‌های منطقه‌‌ای در زمینه اقتصاد و امنیت افزایش یابد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه افزود: «ما کارها را برای هماهنگی بیشتر آغاز کرده‌ایم. پروژه‌هایی مانند تاپی، شبکه ریک، شبکه‌های اینترنتی و شماری از شبکه‌های دیگر وجود دارد که هماهنگی در آن‌ها باعث افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو ریکا می‌شود.»

خواجه شادمانوف؛ سفیر ازبکستان در کابل نیز در این نشست گفت که ازبکستان می‌خواهد همکاری‌های خود را با افغانستان افزایش دهد.

اقای شادمانوف تصریح کرد: «ما می‌خواهیم که میان دو کشور روابط اقتصادی گسترش یابد و در آینده نزدیک یک نمایشگاه بزرگ در افغانستان خواهیم داشت.»

در نشست ریکا، اتاق تجارت و صنایع این سازمان هم در کابل گشایش یافت که از این طریق در مورد سرمایه‌گذاری در منطقه، فرصت‌ها و پروژه‌ها معلومات ضروری ارائه می‌شود.

نخستین کنفرانس همکاری اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان RECCA)) در سال ۲۰۰۵ میلادی در کابل با هدف انسجام و گسترش اقدامات کشورهای منطقه جهت تثبیت اوضاع در افغانستان، پشتیبانی از توسعه و گسترش همگرایی اقتصادی بیشتر در آسیای مرکزی و جنوبی و بررسی پروژه‌های اقتصادی منطقه‌ای با هدف حمایت از اقتصاد و پروژه‌های زیربنایی افغانستان برگزار شد.

مطالب مرتبط