نبیل: فیروزی با پرداخت ۳۰ میلیون دالر به کمپاین غنی آزاد شد

رحمت الله نبیل؛ یک تن از نامزدان ریاست جمهوری مدعی شده است که خلیل‌الله فیروزی در بدل کمک ۳۰ میلیون دالری به تیم دولت‌ساز از زندان رها شده است.

blank

خلیل‌الله فیروزی؛ رییس پیشین هیات عامل کابل بانک و از متهمان اصلی بحران کابل بانک، به دستور رییس جمهور غنی از زندان آزاد شده است.

آقای نبیل در صحفه فیسبوک‌اش نوشت: «بر اساس یک منبع معتبر، هفته‌ی گذشته محمد اشرف غنی، خلیل‌الله فیروزی را که یکی از مظنونان اصلی قضیه کابل بانک بود، در بدل کمک ۳۰ میلیون دالری به کمپاین انتخاباتی دولت‌ساز از زندان آزاد کرد.»

آقای نبیل رییس‌جمهور را متهم به شریک بودن در شهرک هوشمند نیز کرده است.  او گفت: «اشرف غنی هم چنان در معامله‌ی اسمارت سیتی (شهرک هوشمند) شریک بود که در آن مشاور حقوقی خود را، آقای محمدی را از وظیفه‌اش برکنار کرد.»

تاکنون ارگ ریاست جمهوری و تیم دولت ساز در مورد این اتهامات ابراز نظری نکرده است.

منابع گفته‌‌اند که آقای فیروزی به علت بیماری از بند آزاد شده است.

هیاتی برای بررسی حالت صحی و اجرایی تعهدات خلیل‌الله فیروی تشکیل شده است و ریاست این هیات را طوطاخیل؛ رییس امور حقوق معاونیت پالیسی نظارت و بررسی ریاست دفتر ریاست جمهوری، بر عهده داشته‌است.

این هیات در یک نامه رسمی گفته است که خلیل‌الله فیروزی در این اواخر به تعهداتش نسبتأ خوب عمل کرده‌است و امکان دارد رفتن وی به خانه در تسریع روند عملی ساختن تعهداتش اثرگذار باشد.

این هیات وضع صحی آقای فیروزی را نگران کننده گزارش کرده است.

خلیل‌الله فیروزی، رییس پیشین هیات عامل کابل بانک بود و در ماه جوزای سال ۱۳۹۷به جرم پول‌شویی و اختلاس به ده سال زندان محکوم شد. او باید ۱۳۷میلیون دالر پول اختلاس شده و مبلغ ۵۹ میلیون دالر بهره آن را که در مجموع ۱۹۶ میلیون دالر می‌شود، پرداخت می‌کرد.

 

مطالب مرتبط