واکنش ترامپ به آزمایش موشکی کوریای شمالی: کیم راکت‌بازی را دوست دارد

دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که رهبر کوریای شمالی با پرتاب دو موشک هیچ توافقی را نقض نکرده‌ و به باور وی، کیم جونگ اون، پرتاب و آزمایش موشک را «دوست دارد».blank

به گزارش رویترز، ترامپ هنگام سفر به فرانسه و شرکت در نشست سران گروه ۷ به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم کیم کاملا با من صادق است. ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.»

رییس جمهوری امریکا ضمن کم‌اهمیت شمردن آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد از سوی کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی گفت:« من و کیم در زمینه اعمال محدودیت بر موشک‌های کوتاه‌برد توافقی نکردیم.»

این در حالی است که رسانه‌های کوریای شمالی، امروز(شنبه، ۲۴ آگست) گزارش داده‌اند که کوریای شمالی بامداد امروز دو موشک دیگر به دریای شرقی شلیک کرده‌است.

مقامات سازمان‌های بین‌المللی و برخی مشاوران ترامپ از این آزمایش‌ها به‌عنوان نقض قطعنامه سازمان ملل یاد کردند؛ اما دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا با اشاره به رابطه شخصی‌اش با رهبر کوریای شمالی گفته‌است که از این آزمایش‌ها ناراحت نشده‌است.

کوریای شمالی به همکاری‌های نظامی امریکا با کوریای جنوبی معترض است. دیروز همچنین وزیر امور خارجه کوریای شمالی، مایک پمپئو را «گیاه سمی دیپلماسی امریکایی» توصیف کرد. پمپئو پیشتر خواستار اجرای سختگیرانه رژیم‌های تحریم‌های امریکا علیه کوریای شمالی شده‌بود.

مطالب مرتبط