سفیر قزاقستان با والی طالبان در هرات دیدار کرد

سفیر قزاقستان در سفر به ولایت هرات با اسلام‌جار؛ والی طالبان برای این ولایت درباره افزایش تسهیلات تجارتی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

blank

منابع از دیدار و گفتگو سفیر قزاقستان با والی طالبان در هرات خبر داده و می‌گویند که سفیر قزاقستان در سفر به ولایت هرات با اسلام‌جار؛ والی طالبان درباره افزایش تسهیلات تجارتی بین دو کشور دیدار و گفتگو کرده است.

این دیدار با حضور مهاجر فراهی؛ معاون والی طالبان، معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات و رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات انجام شده است.

گفته می‌شود که دوطرف روی موضوعات مختلف از جمله گسترش تسهیلات تجارتی، افزایش حجم مبادلات بین تاجران، کاهش تعرفه‌های گمرکی و حل چالش‌های تاجران و صدور ویزا برای آنان بحث کرده و بر گسترش مبادلات تجارتی بین دو کشور تاکید ورزیدند.

از سوی دیگر، خانه تجارت قزاقستان در هرات که به هدف گسترش تسهیلات لازم و افزایش مبادلات تجارتی بین تاجران افغانستان و قزاقستان ایجاد شده است با حضور مقامات محلی، تاجران و سرمایه‌گذاران، افتتاح شد.

این در حالی است که قرار است در آینده نزدیک یک کنفرانس سه جانبه بین  افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان به هدف ایجاد مسیر تازه تجارتی در قزاقستان برگزار شود.

از سوی دیگر، دولت طالبان هم اعلام کرده‌اند که سه سفیر خود را راهی کشورهای آسیای میانه از جمله قزاقستان می‌کند.

تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است؛ اما روابط تجاری و دیپلماتیک میان کشورهای منطقه و طالبان جریان دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *