امریکا نگران واکنش «عجولانه» تل‌آویو به حمله تهران است

مقام‌های امریکایی اعلام کرده‌اند که نگران واکنش «عجولانه» تل‌آویو به حمله تهران است، آن‌ها همچنین‌ بار دیگر تأکید کرد که امریکا در هیچ عملیات علیه ایران شرکت نمی‌کند.

blank

مقام‌های ارشد کاخ سفید، یک‌شنبه شب، ۲۶ حمل از گفتگوی تلفونی جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا با بنیامین نتیاهو؛ نخست‌وزیر اسراییل خبر داده و گفته‌اند که ایالات متحده نگران واکنش «عجولانه» تل‌آویو به حمله تهران است.

این مقام‌ها تاکید کرده‌اند که واشنگتن نمی‌خواهد تا پای امریکا در جنگ گسترده‌تر با ایران کشانده شود.

به گفته سه تن از مشاوران ارشد کاخ سفید، بایدن هرچند پیام «آهنین» در حمایت از اسراییل صادر کرده، اما در گفتگوهای خصوصی با نتانیاهو نسبت به گسترش تنش‌ها میان رژیم اسراییل و ایران ابراز نگرانی کرده است.

یکی از این مشاوران که نامی از وی در گزارش گرفته نشده، به شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز گفته که بایدن از نتانیاهو خواسته است تا واکنشی به پاسخ موشکی تهران نشان ندهد، زیرا امریکا در «هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران» شرکت نخواهد کرد.

براساس این گزارش، یک مقام در دفتر نتانیاهو گفته است که رژیم اسراییل قصد دارد با همه شرکای خود در مورد پاسخ به حمله اخیر ایران مشورت کند.

این مقام خاطرنشان کرده است که در نهايت تل‌آویو تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال، یکی از مشاوران بایدن تصریح کرده است که اسراییلی‌ها برنامه خاصی برای پاسخ به ایران ندارند.

او افزوده: «اسراییلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر برخی از مقام‌های امریکایی گفته بودند که رژیم اسراییل و ایالات متحده به‌دنبال تشدید تنش‌ با ایران نیستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *