ارگ: اتهامات عبدالله درباره سوء استفاده از صلاحیت‌های وظفیه‌ای توسط غنی بی‌اساس است

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که اتهامات عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی حکومت، در باره سوء استفاده رییس‌جمهور غنی بی‌اساس است.

blank

بر اساس اعلامیه ارگ که امروز (یک‌شنبه، ۲۴ سنبله) منتشر شده، آمده است: « آقای غنی، در حالی که نامزد ریاست جمهوری است، رییس جمهور برحال افغانستان نیز می‌باشد و بر بنیاد قوانین نافذ‌ کشور، به ویژه ماده‌ی شصت ‌و چهارم قانون اساسی، صلاحیت‌های خویش را در بخش‌های اجرایی، قضایی و تقنینی اعمال می‌کند.»

ارگ ریاست جمهوری، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواسته است که همان‌گونه که رییس جمهور به عدم مداخله در امور انتخابات متعهد است، دیگر نامزدان نیز به قانون اساسی احترام کنند و مانع اجرایی قانون و احکام حکومتی نشوند.

عبدالله عبدالله امروز در یک همایش انتخاباتی در کابل  گفت که اشرف‌غنی از تمام امکانات دولتی برای کمپاین‌های انتخاباتی خود استفاده می‌کند.

او گفت: «رییس ‌جمهور از تمام امکانات دولتی کمپاین می‌کند؛ نمونه‌اش مرکز توحید است. مرکز توحید به‌خاطر هماهنگی بین نیروهای امنیتی ساخته شده، امروز آقای غنی از مرکز توحید ویدیوکنفرانس می‌گیرد، والیان خوش‌خدمتی می‌کنند، ولسوال‌ها را می‌خواهد، ولسوالان مردم را می‌خواهند و آقای غنی در سراسر افغانستان کمپاین می‌کند و این کار در جریان است.»

پیش از این شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، اشرف غنی را به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظفیه‌ای متهم کرده بودند. اما ارگ ریاست جمهوری گفته است که این اتهام مردود است و تمامی اجراآت حکومتی در روشنی قانون اساسی و دیگر قوانین صورت گرفته است.

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ شش ماه میزان سال جاری برگزار شود.

مطالب مرتبط