روسیه: کمک امریکا به اوکراین و اسراییل باعث تشدید بحران می‌شود

به‌دنبال تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده، دمیتری پسکوف؛ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هشدار داد که این کمک‌ها سبب افزایش بحران‌ در جهان می‌شود.

blank

دمیتری پسکوف؛ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز یک‌شنبه، دوم ثور با نشری پیامی در کانال تلگرام کمک نظامی به کی‌یف را به مثابه حمایت مالی مستقیم از یک «فعالیت تروریستی» خوانده است.

او افزود: «کمک نظامی امریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان بحران‌های جهانی را وخیم‌تر می‌کند. کمک نظامی به کی‌یف به منزله‌ای حمایت مالی مستقیم از یک فعالیت تروریستی، کمک به تایوان یعنی دخالت در امور داخلی چین و کمک به اسراییل راه مستقیم برای تشدید بی‌سابقه تنش در شرق‌میانه است.»

این مقام روسی همچنین به خبرگزاری تاس گفت که ارایه کمک نظامی به اوکراین، امریکا را «غنی‌تر و اوکراین را ویران‌تر» می‌کند.

او تاکید کرد که این کمک‌ها سبب کشته شدن بیشتر اوکراینی‌ها خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر مجلس نمایندگان امریکا با ۳۱۱ رأی موافق و ۱۱۲ رأی مخالف لایحه جنجالی بسته کمک جدید ۸۷ میلیارد دالری به اوکراین و اسراییل را به‌طور نهایی تصویب کرده بود.

براساس این طرح که شب گذشته تصویب شد، اوکراین ۶۰.۸۴ میلیارد دالر کمک جدید از سوی امریکا دریافت خواهد کرد.

همچنان بربنیاد این طرح، دولت امریکا ۲۶ میلیارد دالر برای اسراییل و ۸.۱۲ میلیارد دالر برای هند و اقیانوس آرام، از جمله تایوان ارایه خواهد کرد.

این طرح به مجلس سنای زیر کنترل دموکرات‌ها فرستاده خواهد شد و احتمالاٌ در آن‌جا مورد تایید متحدان دولت بایدن قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که کشورهای غربی، از جمله امریکا از آغاز حمله روسیه بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲، صدها میلیارد دالر کمک به کی‌یف ارایه کرده‌اند.

این کمک‌ها در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش نیروهای اوکراینی آغاز شده بود و اکنون این کمک‌ها به تانک، دستگاه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *