یک تلویزیون محلی در تخار نشراتش را متوقف کرد

مسوولان تلویزیون محلی «ماه نو» در ولایت تخار اعلام کردند که نشرات این رسانه را به‌دلیل اهانت از سوی والی تخار با آنان، متوقف کرده و دروازه آن را بسته‌اند.blank

نجیب نظری؛ مدیرمسوول این تلویزیون به دیدبان رسانه‌های دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) گفته‌است که او از سوی عبدالحق شفق؛ والی تخار، توهین و تحقیر شده‌است.

او به نی گفته است: «از یک مصاحبه‌ والی تخار در پیوند به بازداشت پیرام‌قل؛ یکی از افراد محلی و فرمانده اسبق جهادی، در صفحه‌ فیس‌بوک تلویزیون ماه نو نقل قول کرده بودیم؛ اما شخص والی از فیس‌بوک خودش پای این پست، تلویزیون ماه نو را توهین و تحقیر کرده و مزدور و بی‌خدا خطاب کرده‌است.»

او افزوده که اکنون آنان با توجه به «حساسیت مسأله» امروز پنج‌شنبه، ۱۶ عقرب نشرات این تلویزیون را متوقف کرده و دروازه آن را بسته اند.

در همین حال جواد هجری؛ سخنگوی والی تخار با رد این ادعا به دیدبان رسانه‌های نی گفته‌است که این ادعا از سوی مدیر مسوول این تلویزیون محلی بی‌اساس است.

با این حال نهاد حمایت کننده‌ رسانه های آزاد افغانستان (نی) در اعلامیه‌ای گفته که با ارسال یک مکتوب رسمی به اداره‌ مستقل ارگان های محل، خواهان توضیح در این زمینه شده‌است.

مطالب مرتبط