سازمان ملل و برخی کشورهای اروپایی خواهان تقویت اشتراک زنان افغان در نشست‌های بین‌المللی شدند

ریاست اجرایی اعلام کرده‌است که سازمان ملل و سفیران کشورهای بریتانیا، فینلند و سویدن خواهان افزایش اشتراک زنان افغانستان در نشست های بین‌المللی شده‌اند.blank

در یک اعلامیه این ریاست آمده که عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی پس از چاشت امروز دوشنبه، ۲۷ عقرب با تادامیچی یاماموتو؛ نماینده‌ ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، الیسون بلیک؛ سفیر بریتانیا، پیکاکوسنین؛ سفیر فنلند و کارولین ویچینی؛ سفیر سویدن در کابل دیدار کرده‌است.

اعلامیه افزوده که دراین دیدار، نماینده‌ سازمان ملل و سفرای کشورهای یاد شده، خواهان حمایت رییس اجرایی از حضور و نمایندگی مناسب زنان در مذاکرات صلح و نشست‌های بین‌المللی شده‌اند.

در اعلامیه آمده که انان با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی که قرار است به میزبانی چین برگزار شود، گفته‌اند که میزان نمایندگی زنان در این نشست اندک است و باید میزان حضور زنان افزایش یابد.

ریاست اجرایی افزوده که آقای عبدالله با استقبال از طرح آنان از کمک‌ها و تلاش‌های ملل متحد وکشورهای همکار اظهار قدردانی کرده از طرح افزایش حضور زنان در مذاکرات صلح و نشست‌های بین‌المللی و بین‌الافغانی اعلام حمایت کرده‌است.

 

مطالب مرتبط