فیسبوک دسترسی کاربران «تنها به مسنجر» را غیر فعال کرد

شرکت فیسبوک دسترسی افراد به مسنجر بدون داشتن حساب کاربری فیسبوک را غیر فعال کرد.blank

افرادی که در حال ثبت نام در حساب های مسنجر جدید فیسبوک هستند با محدودیت رو به رو شده اند؛ چرا که برای دسترسی به مسنجر به حساب‌های فیسبوک نیاز است.

فیسبوک در سال ۲۰۱۵ گزینه‌ای را برای افراد ایجاد کرد که بدون پیوند دادن پروفایل فیسبوک ، در حساب‌های مسنجر ثبت‌نام کنند و در برخی کشورها از جمله ایالات متحده شروع به کار کنند.

درواقع در این ویژگی به‌جای حساب‌های فیسبوک، این روند می‌تواند با استفاده از شماره تلفن‌ها انجام شود؛ اما به نظر می‌رسد این روش متوقف شده‌است.

طبق اعلام مرکز مشاوره فیسبوک، اکنون برای استفاده از مسنجر به حساب‌های فیسبوک نیاز است. حتا برای افرادی که فقط مایل به استفاده از مسنجر هستند اما یک حساب فیسبوک خود را غیرفعال کرده‌اند یک آموزش نیز ارائه شده است.

سخنگوی فیسبوک در این خصوص نوشته‌است: «اگر در مسنجر تازه وارد هستید، متوجه خواهید شد که برای گپ زدن با دوستان و ارتباط نزدیک نیاز به یک حساب فیسبوک دارید. ما دریافتیم که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از مسنجر استفاده می‌کنند، از طریق فیسبوک وارد سیستم می‌شوند و ما می خواهیم روند را ساده کنیم.»

به گفته او افرادی که قبلاً از مسنجر بدون حساب فیسبوک استفاده می‌کنند ، قادر به ادامه استفاده از این سرویس خواهند بود.

با این حال ، گزارش هایی منتشر شده‌است که برخی از این کاربران قدیمی نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند. برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که این تغییر ناگهانی به نوعی به برنامه فیسبوک برای متحد کردن خدمات پیام‌رسانی کاربران مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام مرتبط شده است. همان برنامه ای که نیویارک تایمز در جنوری سال ۲۰۱۹ گزارش کرده‌است.

با این حال در اوایل ماه جاری، نام های کامل، شماره تلفن‌ها و آی‌دی‌های فیس بوک بیش از ۲۶۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در معرض افشا در یک پایگاه اطلاعات آنلاین قرار گرفت و به طور بالقوه آن‌ها را در معرض برنامه های «اسپم و فیشینگ» قرار داد.

مطالب مرتبط