امریکا ۲۱ نظامی تحت آموزش عربستان را اخراج می‌کند

دولت امریکا اعلام کرده‌است که ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در این کشور را به دنبال تیراندازی مرگبار در ایالت فلوریدای این کشور اخراج می‌کند.blank

ویلیام بار؛ وزیر عدلیه امریکا روز دوشنبه (۱۳ جنوری) اعلام کرد که این افراد در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مطالب جهادی و تصاویر آزار جنسی کودکان را منتشر کرده‌اند.

او همچنین تیراندازی را یک اقدام تروریستی توسط یک مهاجم تنها توصیف کرد و گفت که دولت عربستان سعودی در این پرونده به طور کامل با واشنگتن همکاری کرده‌است.

به گفته مقامات امریکایی، حداقل شش نظامی سعودی که در پایگاه محل حمله حضور داشتند، بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

پایگاه نیروی دریایی امریکا که حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد، یکی از مراکز آموزشی عمده برای نظامیان کشورهای متحد امریکاست.

حدود ۸۵۰ دانشجوی نظامی از عربستان سعودی در ایالات‌ متحده تحت آموزش هستند.

پنتاگون گفته‌است که آموزش‌های عملی به حال تعلیق درآمده و اقدامات امنیتی و نظارتی تازه اعمال شده‌است.

این در حالی است که در تیراندازی ششم دسامبر ۲۰۱۹، محمد سعید شمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا در ایالت فلوریدا اعزام شده‌بود، سه نظامی امریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پولیس را زخمی کرده و خودش نیز در آن رویداد کشته شد.

مطالب مرتبط