پاکستان از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان حمایت می‌کند

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع‌شان از حمایت مشروط این کشور از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان خبر داده‌اند. این در حالی است که طالبان با تعیین نماینده ویژه مخالفت کرده‌اند.

blank

روزنامه اکسپرس‌تریبون که به ارتش پاکستان نزدیک است، یک‌شنبه‌شب، ۲۹ دلو، به نقل از منابع خود گزارش داد که اسلام‌آباد از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان حمایت می‌کند.

پاکستان این تصمیم را همزمان با برگزاری دومین نشست دوحه در امور افغانستان اتخاذ کرده است.

پیش از این، پاکستان نسبت به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

در همین حال، منابع که نامی از آن‌ها برده نشده به اکسپرس‌تریبون گفته‌اند که اکنون پاکستان از پیشنهاد سازمان ملل برای تعیین این نماینده حمایت می‌کند.

به گفته آن‌ها، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان باید «مسلمان، دیپلمات باتجربه و از همین منطقه» باشد.

نشست دو روزه دوحه در مورد افغانستان با میزبانی آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متد و با حضور نمایندگان ویژه بیش از ۲۰ کشور، فعالان حقوق بشر و نمایند‌گان مخالف طالبان آغاز شده است.

طالبان می‌خواستند تنها با آن‌ها به‌عنوان نماینده واقعی افغانستان در نشست دوحه برخورد شود، با دبیرکل سازمان ملل دیدار کنند و هیچ فعال مخالف طالبان دعوت نشود؛ اما پس رد این درخواست‌ها، این گروه از شرکت در آن خودداری کرده است.

آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان هیأت این کشور را در نشست دوحه رهبری می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل چندی پیش، قطعنامه‌ای مبنی بر تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان را با اکثریت آرا تصویب کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *