افزایش قیمت گاز، مبارزه با آلودگی هوا را متاثر می‌سازد

اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که افزایش قیمت گاز در این اواخر باعث مشکلات مردم شده و این روند روی مبارزه با آلودگی هوا تاثیر منفی عمیقی می‌گذارد.blank

این اداره امروز چهارشنبه (۲۵ جدی) در اعلامیه‌ای از اداره نفت و گاز و وزارت صنعت و تجارت خواسته است تا در زمینه رسیدگی به این مشکل اقدام جدی کنند.

در اعلامیه اداره ملی حفاظت از محیط زیست آمده‌است: «اخیرا شکایت‌ها از افزایش سرسام‌آور قیمت گاز تا بیش از صد افغانی، باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان کشور شده‌است. اداره ملی حفاظت از محیط زیست از تمام ادارات مسؤول به خصوص اداره محترم ملی نفت و گاز و وزارت محترم تجارت می‌خواهد تا در این زمینه همکاری جدی کرده و هرچه عاجل دست به کار شوند.»

به گفته این اداره، افزایش قیمت گاز ضمن ایجاد مشکل برای مردم، روند مبارزه با آلودگی هوای کابل را متاثر ساخته و با کندی روبه‌رو می‌سازد.

این در حالی است که پس از آغاز عملیات مبارزه با آلودگی هوا در کابل و افزایش سردی هوا، بهای هر کیلو گاز مایع در کابل به ۹۰ تا ۱۰۵ افغانی افزایش یافته‌است و شهروندان نیز از افزایش قیمت مواد سوخت به خصوص گاز مایع ابرازنگرانی می‌کنند.

مطالب مرتبط