بی‌اعتمادی سناتوران نسبت به گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان

برخی اعضای مجلس سنا می‌گویند که نسبت به آینده پروسه صلح میان امریکا و طالبان بی‌اعتماد اند و مردم نیز به این پروسه اعتمادی ندارند.blank

محمد ایزدیار؛ معاون اول مجلس سنا در نشست عمومی امروز یکشنبه (۲۹ جدی) این مجلس گفت که گفت که مردم افغانستان هیچ اعتمادی نسبت به آینده توافق صلح میان امریکا و طالبان ندارند.

او افزود که جزئیات این گفتگوها نزد دولت و مردم افغانستان مبهم بوده و سناتوران نیز به آینده آن باورمند نیستند.

آقای ایزدیار گفت: «که مردم افغانستان توافق صلحی را می‌خواهند که در آن آینده‌ای مردم روشن باشد و مذاکرات بین‌الافغانی و آتش بس عمومی را به‌دنبال داشته باشد.»

این عضو مجلس سنا از دولت نیز خواست که از امریکا خواستار جزئیات گفتگوها میان امریکا و طالبان شود تا معلوم شود که چه توافقی قرار است میان آن دو طرف صورت گیرد.

او همچنین به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پاکستان درباره کاهش خشونت‌ها واکنش نشان داد. او گفت که کاهش خشونت‌ها یک اصطلاح تعریف ناشده‌است و هیچ معنایی ندارد.

از طرفی هم حسیب الله کلیمزی؛ عضو دیگر مجلس سنا نیز گفت که کاهش خشونت به این معناست که طالبان به جای ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر را بکشند؛ درحالی‌که هردو جُرم و انسان کشی است.

او تاکید کرد که امریکا بادید توافقی را با طالبان به امضا برساند که روابط ۱۸ ساله خود با دولت و مردم افغانستان را متضرر نسازد.

در همین حال مولوی قرلق؛ منشی مجلس سنا نیز گفت که طالبان و زلمی خلیلزاد بعد از یک ماه منتظر نگهداشتن مردم به کاهش خشونت هفت روزه به توافق رسیده‌اند. به گفته او، این مسخره کردن مردم افغانستان است.

مطالب مرتبط