گوشی آیفون ارزان‌قیمت به زودی وارد بازار می‌شود

شرکت اَپل قصد دارد پیش از عرضه نخستین گوشی مجهز به فناوری ۵جی، از مدل ارزان قیمت خود در ماه مارچ ۲۰۲۰ رونمایی کند.blank

گوشی موبایل جدید آیفون نخستین مدل ارزان قیمت تلفن عرضه شده توسط شرکت اپل پس از مدل اِس‌ای محسوب می‌شود. مطابق اطلاعات اولیه منتشر شده در مورد این مدل ارزان‌قیمت، شباهت آن به آیفون ۸ که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد، بیشتر از سایر مدل‌هاست و صفحه نمایش این مدل، ۴.۷ اینچی خواهد بود.

انتظار می‌رود، این مدل همچنین دارای امکان تشخیص هویت لمسی بر روی دکمه مرکزی گوشی باشد ولی بر خلاف آیفون ۱۱ دارای ویژگی تشخیص هویت از طریق شناسایی علائم چهره نباشد.

برای برآورد اولیه از قیمت این مدل باشد توجه داشت که در حال حاضر قیمت آیفون ۸ در بازار جهانی ۴۴۹ دالر و بهای مدل اس‌ای که در سال ۲۰۱۶ تولید شده، ۳۹۹ دالر است.

شرکت اپل امیدوار است با عرضه این مدل ارزان‌قیمت بتواند در رقابت با گوشی‌های هوشمند اندرویدی که بهای برخی مدل‌های آن به کمتر از ۲۰۰ دالر رسیده، سهم بازار خود را حفظ کند.

مطابق برنامه سال ۲۰۲۰، شرکت اپل قصد دارد ۲۰۰ میلیون گوشی آیفون را در سراسر جهان به فروش برساند، هدفی که تحقق آن وابستگی بالایی به عرضه موفق مدل ارزان قیمت این شرکت خواهد داشت.

همزمان با اعلام خبر آغاز تولید مدل ارزان قیمت آیفون از فوریه ۲۰۲۰، بهای هر سهم شرکت اپل روز چهارشنبه با ۲ دالر و ۱۱ سنت افزایش به ۳۱۸ دالر و ۶۸ سنت رسید.

مطالب مرتبط