جنبش ملی خواستار مجازات آمران حمله به خانه قیصاری شد

حزب جنبش ملی، خواهان مجازات دستوردهندگان حمله به خانه نظام‌الدین قیصاری و پرداخت غرامت به خانواده‌های کشته‌شدگان آن رویداد شد.blank

بشیراحمد ته‌ینج؛ سخنگوی حزب جنبش ملی در یک پیام ویدیویی که در صفحه‌ فیس‌بوک‌اش منتشر کرده، گفته‌است که ازابتدا مخالفت خود را با حمله بر خانه نظام‌الدین قیصاری ابراز کرده و این قضیه از نظر او جانب‌دارانه و سیاسی بوده‌است.

سخنگوی حزب جنبش افزوده‌است که سیاسی‌بودن این حمله و این‌که چه کسانی در پشت این ماجرا بوده‌اند، پس از تحقیقات هیأت بی‌طرف که از سوی پارلمان صورت گرفته، مشخص شده‌است.

آقای ته‌ینج گفته‌است که در حمله بر خانه نظام‌الدین قیصاری؛ فرمانده پیشین محلی در فاریاب در مزار شریف ۷ تن کشته شده و خانه‌های آنان تخریب و غارت شده‌است.

ته‌ینج افزوده‌است: «ما خواهان اعاده حیثیت نظام‌الدین قیصاری هستیم و افرادی که مسبب این قضیه بودند، باید مورد مجازات و پی‌گیری قرار گیرند.»

این در حالی است که به تازگی هیأت حقیقت‌یاب مجلس نمایندگان گفته‌است که حمله بر خانه نظام‌الدین قیصاری از سوی خوشحال سعادت؛ معین ارشد امنیتی پیشین وزارت داخله، فرمانده پیشین قول اردوی ۲۰۹ شاهین و اجمل فایز؛ فرمانده پولیس ولایت بلخ راه‌اندازی شده و سرپرست وزارت‌های دفاع و داخله در جریان این حمله قرار نداشته‌اند.

نیروهای امنیتی در ۲۳ قوس از زمین و هوا بر خانه نظام‌الدین قیصاری در مزار شریف حمله کردند که پس از ۱۸ ساعت درگیری موفق به بازداشت این فرمانده پیشین محلی نشدند.

مطالب مرتبط