آمار روزانه کرونا در افغانستان: مرگ ۱۲ نفر، شناسایی ۲۷۱ مورد جدید

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در افغانستان جان باخته‌‌ و ۱ یک هزار ۳۳۰ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.blankوزارت صحت عامه، امروز (دو‌شنبه، ۹ سرطان) با نشر آمار روزانه کرونا اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۷۶۱ نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۲۷۱ مورد آن مثبت تشخیص شده است. به این ترتیب آمار کل مبتلایان در افغانستان به ۳۰ هزار و ۹۶۷ نفر افزایش یافته‌است.

آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲فرد مبتلا به کرونا جان باخته و شمار قربانیان در افغانستان به ۷۳۳ نفر رسیده‌است. وزارت صحت عامه روز گذشته آمار فوتی‌های ناشی از مریضی «کووید۱۹» را ۷۳۷ نفر اعلام کرده بود.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته، یک‌هزار و ۳۳۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۱۳ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده‌است.
طی دو روز گذشته آمار بهبودی‌های کرونا چند برابر آمار مبتلایان اعلام می‌شود.

این در حالی است که مقام‌های وزارت صحت عامه ادعا می‌کنند که بر اساس بررسی‌های این وزارت روند ابتلا به کرونا در کشور رو به کاهش است.

در همین حال اما بر بنیاد ارزیابی‌ها آمار واقعی مبتلایان و قربانیان کووید- ۱۹ در افغانستان ده‌ها برابر آمار رسمی است و دولت به دلیل فقدان امکانات لازم، قادر به آزمایش و ثبت همه موارد ابتلا و مرگ در سراسر کشور نیست. عدم دسترسی به مناطق روستایی، سلطه طالبان، بی‌اعتمادی مردم به شفاخانه و داکتر و دارو و خودداری از افشای ابتلای افراد به کرونا و یا مرگ بر اثر این ویروس هم از دیگر دلایل تفاوت‌های فاحش میان آمار رسمی و غیر رسمی است.

گزارش‌های جهانی از آمار کرونا هم حاکی از آن است که روند گسترش این بیماری و قربانیان آن در افغانستان و جنوب آسیا به شدت رو به افزایش است.

مطالب مرتبط