طالبان به نقل از سینیرلی اوغلو: هیچ‌کس در پی فروپاشی حکومت طالبان نیست

طالبان می گویند که سینیرلی اوغلو در دیدار با معاون رئیس الوزرای این گروه تاکید کرده که هیچ‌کسی در پی فروپاشی حکومت طالبان نیست و همه می‌خواهند این گروه به جامعه جهانی بپیوندد.

 

blank

دفتر معاونت رئیس الوزرای طالبان در خبرنامه ای از دیدار فریدون سینیرلی اوغلو،هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و مولوی عبدالکبیر خبر داد.

فریدون سینیرلی‌اوغلو پیش از این با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان دیدار و در مورد نشست دوحه گفتگو کرده بود.

به نقل از خبرنامه طالبان سینیرلی‌اوغلو در دیدار با معاون رئیس‌الوزرااین گروه گفت طالبان باید به قوانین بین‌المللی متعهد باشد.

براساس خبرنامه طالبان، آقای سینیرلی‌اوغلو در این دیدار با مولوی عبدالکبیر گفت که در نشست آینده دوحه در مورد افغانستان تصمیم‌های خوبی گرفته خواهد شد.

برپایه این خبرنامه، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفته که به شمول امریکا و کشورهای اروپایی، جامعه جهانی علاقه‌مند است تا با طالبان رابطه داشته باشند.

این مقام سازمان مل در این دیدار همچنین گفت که بانک جهانی در آینده نزدیک نشستی در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد.

طبق خبرنامه طالبان، قرار است در نشست بانک جهانی در مورد توسعه نظام بانکی در افغانستان، پایان تحریم‌ها و از سرگیری پروژه‌های باقی مانده بانک جهانی در افغانستان گفتگو شود.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان در دیدار با آقای سینیرلی‌اوغلو تاکید کرد که در نشست دوحه در مورد بازسازی افغانستان، کمک‌های بشردوستانه، و رفع تحریم‌های بانکی اقدام شود.

فریدون سینیرلی‌اوغلو پیش از این با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان دیدار و در مورد نشست دوحه گفتگو کرده بود.

امیرخان متقی در این دیدار گفته بود در مورد شرکت در نشست دوحه پس از کسب اطلاعات در باره موضوع و ترکیب آن تصمیم می‌گیرد.

قرار است نشست دوحه در باره افغانستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ٢٩ و ٣٠ دلو برگزار شود.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در حالی بر عدم فروپاشی حکومت طالبان تاکید می کند که در حال حاظر چندین گروه مخالف این گروه در افغانستان از جمله جبهه آزادی، جبهه مقاومت و…برای از بین بردن طالبان در حال جنگ با این گروه هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *