دیدار غنی با هیأت مذاکره‌کننده؛ هیچ مانعی برای آغاز مذاکرات وجود ندارد

اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری با هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان که قرار است تا چند روز دیگر مذاکره با طالبان را آغاز کنند، دیدار کرده‌است.blank

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری در توییترش نوشته که این دیدار پس از چاشت امروز سه‌شنبه، ۲۱ اسد انجام در ارگ انجام شده‌است.

رییس جمهور غنی در این دیدار گفته‌است که پس از آن که فرمان عفو ۴۰۰ زندانی طالبان به امضا رسید، توقع مردم این است که برای آغاز مذاکرات گروه طالبان با دولت جمهوری اسلامی افغانستان، هیچ مانع و بهانه‌ای وجود نداشته باشد و مذاکرات باید به زود ترین فرصت آغاز شود.

او همچنین گفته‌است: «ما به صلح متعهد هستیم و هدف این است که جنگ به گونه اساسی به پایان برسد و هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان با گروه طالبان، در مورد صلح پایدار و باعزت که خواست مردم افغانستان است، مذاکره کند.»

آقای غنی افزوده که لویه جرگه مشورتی صلح، خط مشی صلح دولت افغانستان را تعیین کرده و «ما به تحقق آن متعهد هستیم».

به گفته او، قوت سیاسی افغانستان را همه در لویه جرگه صلح مشاهده کردند و جهان با یک دیدگاه و قوی، حامی هیات گفتگو کننده صلح است.

سخنگوی ریاست جمهوری گفته که هیأت مذاکره‌کننده با تشریح آمادگی‌های خود، گفته‌اند که خواست های لویه جرگه مشورتی صلح را منحیث تیم واحد دولت افغانستان،در نظر می‌گیرند.

لویه جرگه مشورتی صلح از ۱۷ تا ۱۹ اسد در کابل برگزار شد و اعضای این جرگه بیش از ۳ هزار نفری به آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان رای مثبت دادند. اشرف‌غنی ناوقت روز گذشته فرمان آزادی این زندانیان طالبان را امضا کرد.

مقامات حکومتی گفته‌اند که قرار است هیأت مذاکره‌کننده حکومت به زودی به قطر سفر کند و مذاکرات با طالبان را در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز کنند.

مطالب مرتبط