رژیم اسراییل آوارگان رفح را به «جزایر بشردوستانه» انتقال می‌دهد

رژیم اسراییل تصمیم گرفته که پیش از حمله به رفح، آوارگان فلسطینی را به «جزایر بشردوستانه» انتقال دهد. بسیاری از کشورهاچ سازمان‌های جهان درباره پیامدهای فاجعه‌بار حمله رژیم اسراییل به منطقه مزدحم رفح در غزه هشدار داده‌اند.

blank

ارتش رژیم اسراییل می‌گوید که پیش از حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به رفح، مصمم است که آوارگان فلسطینی را از این شهر در جنوب غزه به مناطق دیگری منتقل کند که آن را «جزایر بشردوستانه» توصیف کرده است.

این در حالی است که بر اثر حملات زمینی و هوایی مکرر، این مناطق به طور جدی آسیب دیده‌اند؛ اما ارتش اسرائیل تاکید می‌کند که به مردم «کمک و اسکان موقت» داده خواهد شد.

رفح مملو از بیش از یک میلیون فلسطینی است که قبلا به دلیل حمله رژیم اسرائیل به نقاط دیگر غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

با وجود هشدارهای جهانی، رژیم اسرائیل اصرار می‌کند که حمله زمینی به رفح، تنها راه «حذف کامل حماس» است.

امریکا حامی اصلی رژیم تل‌آویو گفته بود که رژیم اسرائیل باید قبل از انجام چنین عملیاتی در رفح نشان دهد که برنامه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان دارد.

همزمان ارتش اسرائیل می‌گوید با افزایش فشارهای بین‌المللی برای رسیدگی به بحران انسانی غزه، تلاش می‌کند تا غزه را مملو از کمک‌ها کند.

دانیل هاگاری گفت که رژیم اسرائیل پس از گشودن یک مسیر زمینی جدید برای رساندن مواد غذایی به شمال غزه، کاروان‌های کمک بیشتری را تسهیل خواهد کرد.

سازمان ملل هشدار داده است که غزه در معرض خطر قحطی قرار دارد. مردم غزه از زمان آغاز جنگ با حماس در ماه اکتبر هدف کشتار و نسل‌کشی رژیم اسراییل قرار دارد.

بروکسل می‌گوید که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در این قلمرو استفاده می‌شود.

جوزپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که مسیرهای زمینی عمدا برای جلوگیری از ارسال کمک بسته شده است.

سازمان ملل می‌گوید که «نبردهای مداوم و بمباران اسرائیل، همچنین ناامنی، بسته شدن مکرر مرزها و محدودیت‌های دسترسی» مانع از عملیات امدادرسانی ایمن و کارآمد شده است.

سازمان ملل می‌گوید که دست‌کم ۵۷۶ هزار فلسطینی در غزه که یک چهارم جمعیت این باریکه را در برمی‌گیرد، یک قدم با قحطی فاصله دارند.

به گزارش سازمان ملل، این مشکل به ویژه در شمال حاد است و نهادهای کمک‌رسان چندین ماه است که برای دسترسی به آنجا تلاش می‌کنند.

اداره صحت غز نیز اعلام کرده است که ۲۷ نفر از جمله ۲۳ کودک بر اثر سوء تغذیه و کم آبی در شفاخانه‌های غزه جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *