صالح: تروریست‌های بازداشت‌شده باید اعدام شوند

امرالله صالح؛ معاو اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید که برای حل معضل ترور در شهرهای بزرگ، شماری از ترویست‌های بازداشت‌شده باید اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران شود.blank

معاون اول رییس‌ جمهوری، امروز دوشنبه، ۲۹ جدی در صفحه فیس‌بوکش نوشته‌است که محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که افراد بازداشت شده فکر می‌کنند که بخشیده می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند.

آقای صالح افزوده‌است که در جریان ۸۰ روز گذشته، نیروهای امنیتی دستاورد چشم‌گیری داشتند و تروریست‌های بازدا‌شت‌شده نیز به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند؛ اما تمام امیدشان این بوده که روزی بدون هیچ‌گونه مجازاتی آزاد خواهند شد.

معاون اول رییس جمهوری گفته‌است: «این چالش باید حل شود و یکی از نکات اساسی خواهد بود که من به نشست شورای عالی حاکمیت قانون، مطرح خواهم ساخت. تروریستی که بازداشت می‌شود، باید اعدام شود.»

پیش از این هم آقای صالح در ۲۵ عقرب سال جاری از قوه‌ قضاییه کشور خواسته‌بود که تروریست‌های‌ بازداشت‌شده را به صورت علنی محاکمه کرده و خانواده‌‌های شهدا را در جریان محکمه به‌عنوان شاهد دعوت کند.

این در حالی است که از چند ماه به این‌سو،‌ سطح خشونت‌ها در کشور افزایش یافته و میزان ترورهای هدفتمند و انفجارهای ناشی از ماین مقناطیسی در کنار نبرد همه‌روزه نیروهای امنیتی با گروه طالبان بالا رفته‌است.

نهادهای امنیتی بارها از دستگیری افراد در این زمینه خبر داده‌اند؛ اما این امر روی وضعیت امنیتی تاثیری نداشته است.

مطالب مرتبط