توزیع گاز در جوزجان از سر گرفته می شود

مسئوولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که تا یک دیگر گاز طبیعی جوزجان در میان هزاران خانواده این ولایت توزیع می‌شود.blankمعروف آذر؛ سخنگوی والی جوزجان گفته است که کار لوله‌کشی برای انتقال گاز از منطقه نفتی جرقدوق در حومه شهر شبرغان روز گذشته، (دوشنبه، ۶ دلو) آغاز شده است و قرار است در این مرحله با شش کیلومتر لوله کشی تازه، ساحه نفتی جرقدوق در حومه شهر شبرغان تا دستگاه توزیع کننده اصلی در مرکز شهر وصل شود.

سخنگوی والی جوزجان افزوده است که درحال حاضر روزانه ۳۰ هزار مترمکعب گاز از چاه‌های جوزجان استخراج می‌شود که بیشتر از نیاز شهر شبرغان است.

آذر گفته است که تلاش‌ها در جهت انتقال گاز از همین منابع به کارخانه کود و برق مزار که به دلیل نبود گاز کار آن متوقف است نیز از سرگرفته می‌شود.

به گفته او، در مرحله اول قرار است گاز به خانواده‌هایی توزیع شود که در سال‌های قبل خانه‌های شان به شبکه شهری توزیع گاز وصل بودند و بعدا به تمام شهروندان شبرغان که بیشتر از ده‌ها هزار خانواده‌اند، گاز توزیع می‌شود.

در حال حاضر ۷۶ چاه نفتی در جوزجان وجود دارد که شمار زیادی آن غیرفعال‌اند. در سال های اخیر چندین شرکت تولیدی بزرگ به امید گاز شبرغان، در شهر مزار شریف و شبرغان سرمایه گذاری کردند اما تا هنوز گاز به شماری از این شرکت‌ها نرسیده و کارشان متوقف است.

حکومت گفته است که تلاش داراد چاه‌های نفتی غیر فعال در ولایت جوزجان را فعال کند تا بتواند به شرکت‌ها گاز برساند.

مطالب مرتبط