واکنش‌ها به پیروزی احمد ولی هوتک؛ اشرف غنی و عبدالله تبریک گفتند

پیروزی احمد ولی هوتک با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده است. در کنار کاربران شبکه‌های اجتماعی، رییس جمهورغنی، عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه ملی و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی نیز پیروزی او را تبریک گفته‌اند.blankاحمد ولی هوتک ورزشکار رشته رزمی «ام ام ای» شب گذشته در کابل به مصاف لوناردو باربوسا از برزیل رفت و توانست این ورزشکار را شکست دهد.

هوتک در این دیدار در برابر باربوسا توانست در راند دوم حریف برزیلی را وادار به تسلیمی کند و به پیروزی برسد.

اشرف غنی پیروزی او را تبریک گفته و افزوده‌است: «ورزشکاران ما که قهرمانان و نمایندگان واقعی کشور اند، همواره در مسابقات و میادین بین المللی، بیرق کشور را به اهتزاز در آورده، به جهانیان تصویر واقعی افغانستان را به نمایش گذاشته و به مردم خوشی به ارمغان آورده اند.»

رییس جمهوری گفته که حکومت در عرصه حمایت و سرمایه گذاری بیشتر در ورزش متعهد است تا ورزشکاران کشور بیشتر از پیش به سطح بین المللی بدرخشند.

عطا محمد نور؛ والی سابق بلخ در توییتی پیروزی دیشب هوتک را یک دستاورد مهم خوانده و گفته «در شرایطی که مردم عزیز ما قربانی خشونت‌های دوامدار هستند، این چنین دستاوردها آن‌هم در میادین بین المللی، باعث افتخار و غرور همه ماست».

مجاهد اندرابی کاربر توییتر نوشته که این «تنها یک پیروزی نبود، او بر لبان ترکیده و چشم های اشک بار میلیون های شهروند افغانستان که بار دوش افراطیت دینی و جهالت طالبان را حمل می کنند خنده هدیه داد».

احمدولی هوتک پس از حدود دو و نیم سال وقفه دیشب وارد  رینگ مسابقه شد.

آقای هوتک در سال ۱۳۹۷ خورشیدی در یک حمله مسلحانه زخمی شد و از مسابقات بین‌المللی دور بود.

مطالب مرتبط