طالبان: منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌ها نمی‌مانیم، «پیشرفت» می‌کنیم

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان نگرانی‌های مطرح شده در حاشیه نشست امنیتی مونیخ درباره وضع امنیتی افغانستان را بی‌اساس خوانده و گفته: «هیچ گروه خارجی این‌جا وجود ندارد و نه اجازه فعالیت به آن‌ها داده می‌شود.» او افزوده که طالبان منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌ها نخواهد ماند و به «پیشرفت» ادامه خواهد داد.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز یک‌شنبه، ۲۹ دلو، نگرانی‌های ۱۲ کشور جهان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان را رد کرده و گفته: «نگرانی‌های بیان شده در نشست مونیخ بی‌اساس است. افغانستان پس از سال‌ها امن است.»

مجاهد تاکید کرده: «هیچ گروه خارجی نه وجود دارد و نه اجازه فعالیت در این‌جا را دارد.»

او همچنین گفته: «در دوران حکومت دو و نیم ساله امارت اسلامی هیچ تهدیدی از جانب افغانستان متوجه کشوری نبوده و اقدامات سختگیرانه ای علیه مواد مخدر انجام شده است، کشت آن به صفر رسیده و با قاچاق آن مبارزه جریان دارد.»

او مدعی شده: «حقوق همه شهروندان از جمله زنان محفوظ است، مردم از امنیت شخصی، مالی، جسمی و معنوی برخوردار اند.ذدروازه‌های محاکم به روی افغان ها بدون تبعیضی باز است و به حقوق آن‌ها رسیدگی می‌شود.»

سخنگوی طالبان گفته: «کشور به سمت رفاه اقتصادی حرکت کرده است، ارزش افغانی حفظ شده، پروژه‌های بزرگ شروع شده، کارهای فوق العاده‌ای در بخش‌های صحت، تعلیم و عمرانی انجام شده و برنامه‌های خوبی همچنان در حال انجام است.»

او ادعا کرده: «علیرغم همه این تحولات، ارائه تصویری اشتباه از افغانستان، اشاعه تشویش و ایجاد احساس تهدید و ترس از افغانستان، یا نشان‌دهنده ضعف معلوماتی کشورهاست و یا عده‌ای مغرض معلومات نادرست را در این گونه نشست‌ها پخش می‌کنند و تصویر نادرستی از افغانستان ارائه می‌دهند.»

مجاهد همچنین گفته: «اگر جهت‌های توطئه‌گر هر چقدر تبلیغات انجام دهند، افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نخواهد ماند.»

این در حالی است که پیش‌تر مقام‌های ۱۲ کشور جهان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ از وجود وخیم‌ترین وضعیت حقوق بشری در کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

در همین حال، صدر جباروف؛ رییس‌ جمهور قرقیزستان هم پیش‌تر در نشست مقامات امنیتی کشورهای منطقه در بیشکک هشدار داد که بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می‌کنند که فعال‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌ها گروه داعش است.

او همچنین گفت که این گروه‌ها با وجود اختلافاتی که دارند، می‌توانند به سرعت ائتلاف‌های جدیدی تشکیل دهند.

رییس‌ جمهور قرقیزستان این اظهارات را در ششمین نشست امنیت افغانستان در بیشکک انجام داده است.

او در حضور مقامات ارشد امنیتی کشورهای منطقه در این نشست هشدار داد که ممکن است برخی افراد «به اصطلاح مخالف طالبان» نیز اتحادی با برخی از تروریست‌ها تشکیل دهند تا کنترل افغانستان را به دست آورند.

در این نشست مقام‌های امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور داشتند.

رییس جمهور قرقیزستان خطاب به مقام‌های کشورهای شرکت‌کننده در این نشست گفت که افغانستان در حال حاضر با طیف گسترده‌ای از تهدیدها مواجه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *