بایدن درباره سقوط اوکراین هشدار داد

همزمان با سقوط یک شهر مهم و استراتژیک اوکراین به دست روسیه، جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا هشدار داده است که در صورت عدم همکاری با اوکراین، شهرهای بیشتری به دست روسیه خواهد افتاد.

blank

جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا پس از تسخیر یک شهر مهم اوکراین توسط نیروهای روسیه، هشدار داد: «اگر اوکراین کمک‌های به موقع و کافی دریافت نکند، این کشور ممکن مناطق و شهرهای دیگرش را نیز از دست بدهد.»

در همین حال، نیروهای روسیه اعلام کرده‌اند که حدود ۳۱ کیلومتر از شهر مذکور را اشغال کرده و در جریان عملیات‌های گسترده طی ۲۴ ساعت گذشته صدها نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که در شبانه‌ روز گذشته صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آن‌ها نیز منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که طی شبانه روز گذشته نیروهای ارتش این کشور ۴ حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک را دفع کردند و مواضع خود را در این محور بهبود بخشیدند.

همچنین در محورهای کراسنولیمانسک و کوپیانسک نیز ۴ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شده و نیروهای مسلح اوکراین حدود ۴۰۵ نیروی نظامی و شماری تسلیحات از جمله سامانه توپخانه‌ای «کراب» ساخت پولند را از دست دادند.

در همین حال، دربیانیه وزارت دفاع روسیه آمده در محور دونتسک جنوبی نیز تلفات نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر بالغ بر ۱۷۰ نیروی نظامی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *