وزیر دفاع المان درافغانستان:و ضعیت امنیتی افغانستان هنوز هم شکننده و نگران کننده است ٬اما این دلیل نمی شود که ما از راهی که در پیش گرفته ایم برگردیم

وزیر دفاع آلمان وارد شهر مزار شریف در شمال افغانستان شد. او در این سفرش از حکومت افغانستان خواست که قرارداد امنیتی را با امریکا امضا کند.

توماس دیمیزیر، وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه 11 دسمبر به افغانستان سفر کرد و باعسکران این کشور در کمپ “مزار شریف” دیدار نمود. هدف از سفر وی

دیداری تشریفاتی به مناسبت “کریسمس” یا میلاد مسیح و سال نو میلادی خوانده شده است.

او در این سفرش گفت که حکومت افغانستان باید موافقت نامه امنیتی را با ایالات متحده امضا کند و منتظر انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اپریل نباشد. دیمیزیر گفت که آن وقت، “مطمئنا بسیار دیر” خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان خواستار روشن شدن آینده ماموریت نیروهای بین المللی پس از سال 2014 در افغانستان شد

و همچنان نسبت به افزایش فشار علنی زیاد بر حامد کرزی هشدار داد و گفت: “بر اساس شناخت خودم از کرزی و روحیه افغانی، فشار علنی به تسریع [امضای موافقت نامه] نمی انجامد”.

وی همچنان در رابطه با وضعیت امنیتی افغانستان و ادامه فعالیت های نیروهای آلمانی در چهارچوب ناتو افزود: «وضعیت امنیتی هنوز هم شکننده و نگران کننده است. اما این دلیل نمی شود که ما از راهی که در پیش گرفته ایم برگردیم».

این چهاردهمین سفر توماس دیمیزیر از هنگام تصدی وزارت دفاع آلمان در سال 2011 به افغانستان است. حدود 3400 سرباز آلمانی در افغانستان و عمدتا در شمال این کشور حضور دارند.

مطالب مرتبط