کرونا در روسیه؛ پوتین یک هفته رخصتی عمومی اعلام کرد

به دنبال افزایش تلفات ناشی از بیماری کرونا در روسیه، ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور این کشور دستور رخصتی عمومی یک هفته‌ای را صادر کرد.blank

دستور تعطیلی روسیه از سوی پوتین در روز چهارشنبه، ۲۰ اکتوبر به دلیل شدت گرفتن آمار تلفات ناشی از کرونا اعلام شده است.

این فرمان، به دنبال پیشنهاد کابینه دولتی روسیه به رییس جمهور این کشور صورت گرفت و پوتین گفت: «مهار موج جدید شیوع کرونا بسیار مهم است.»

فرمان تعطیلی سراسری روسیه با حفظ حقوق کامل کارکنان مراکز و ادارات تعطیل شده اعلام گردیده؛ هرچند به مقام‌های منطقه و محلی اختیارات برای تعیین حضور کارمندان برای مشاغل ضروری داده شده است.

سازمان صحی روز گذشته اعلام کرده بود که قاره اروپا هفته گذشته با رشد هفت درصدی در شناسایی موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا تنها منطقه‌ای بود که افزایش شمار موردهای ابتلاء به این ویروس را تجربه کرد.

در ارزیابی هفتگی این سازمام از وضعیت شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در سطح جهان آمده است که دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا طی هفته گذشته شناسایی شد. بنا به همین گزارش بیش از ۴۶ هزار نفر نیز هفته گذشته بر اثر ابتلاء به «کووید ۱۹» جان باختند.

روسیه با ثبت بیش از ۲۲۵ هزار مرگ بر اثر ابتلاء به «کووید ۱۹» بیشترین قربانی را بر اثر همه‌گیری این بیماری در اروپا داشته است.

مطالب مرتبط