بحران انسانی در افغانستان؛ صلیب سرخ خواستار تعامل جهان با طالبان شد

صلیب سرخ؛ از مهم‌ترین سازمان‌های امدادرسان جهان با هشدار درباره بحرانی‌شدن وضعیت بشری در افغانستان از جامعه جهانی خواسته تا با طالبان تعامل داشته‌باشد؛ چون کنترل وضعیت در توان نهادهای امدادرسان نیست.blank

صلیب سرخ هشدار داده چنانچه جامعه بین‌الملل با طالبان تعامل نکند، آن‌ها توانایی غلبه بر بحران انسانی افغانستان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت ماردینی؛ مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته‌است که این نهاد بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، تلاش‌های خود را در این کشور افزایش داده است.

او در عین حال خاطرنشان کرده که حمایت جامعه بین‌الملل که رویکردی محتاطانه در قبال طالبان اتخاذ کرده، در راستای تأمین خدمات حیاتی، ضروری است.

به گفته ماردینی، همکاری سازمان‌های بشردوستانه فقط به رفع کوتاه‌مدت مشکلات منجر می‌شود. سازمان ملل روز پنج‌شنبه از ایجاد صندوقی برای تأمین وجه نقد برای مردم افغانستان خبر داد؛ اما آقای ماردینی می‌گوید که این فقط نیاز سه ماهه افغان‌ها را برآورده می‌کند.

سازمان ملل پیش‌تر هم از جامعه جهانی خواسته‌بود که به دنبال راه حلی برای رفع مشکل اقتصادی افغانستان باشد و درباره وقوع بحران انسانی در این کشور هشدار داده‌بود.

با سقوط افغانستان به دست طالبان، دامنه فقر و ناداری در افغانستان گسترش یافته و سازمان ملل پیش‌بینی کرده که ۹۷ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر خواهند رفت.

مطالب مرتبط