نتایج یک نظر سنجی: ۶۲ درصد افرادی که واکسینه نشده‌اند قصد واکسین ندارند

بر اساس یک نظر سنجی در نشریه اکونومیست و تارنمای یوگاو ۶۲ درصد از افرادی که در جهان واکسین دریافت نکرده‌اند، قصد تزریق واکسین ندارند.blankبر بنیاد این نظر سنجی، بخش عمده افرادیکه واکسین دریافت نکرده‌اند، میان سنین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که ۷۴ درصد آن‌ها قصد واکسین زدن را ندارند. تنها ۴ درصد این افراد گفته‌اند که در آینده یکی از واکسین‌ها را تزریق خواهند کرد.

بر اساس این نظرسنجی، زنان سفیدپوست دارای مدرک دانشگاهی بیش از زنان سفیدپوست بدون تحصیلات دانشگاهی می‌گویند هرگز واکسن نخواهند زد. ۷۴ درصد زنان سفیدپوست دانشگاه رفته می‌گویند قصد زدن واکسن را ندارند، درحالی‌که این رقم در میان همتایانشان که تحصیلات دانشگاهی ندارند ۶۶ درصد است.

به گزارش ایندیپندنت فارسی، در این نظرخواهی که شامل یک‌رشته سوال است، ۳۹۱ نفر شامل۱۸۱ مرد و ۲۱۰ زن با توجه به نژاد، سن، سطح تحصیلات و موقعیت اقتصادی شرکت کرده‌اند. واکنش افراد واکسینه نشده در این نظرخواهی با توجه به شاخص‌های دموگرافیک (جمعیت‌شناسی) متغیر بوده است.

بخش عمده‌ای از اسپانیایی‌تبارهایی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند نیز گفته‌اند که قصد ندارند واکسینه شوند. در مقایسه با ۱۹ درصد از این گروه که گفته‌اند ممکن است یک یا دو دوز واکسن را تزریق کنند، ۴۳ درصد آن‌ها گفته‌اند هرگز داوطلب دریافت واکسن نخواهند شد، تنها ۱۷ درصد این گروه گفته‌اند قطعا واکسن خواهند زد.

شصت‌وسه درصد کسانی که درآمد سالانه‌شان میان‌۵۰ تا ۱۰۰‌هزار دالر در سال است، می‌گویند قصد واکسینه شدن ندارند. همچنین ۶۲ درصد افرادی که درآمدشان کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال است و ۵۸ درصد کسانی که درآمدشان دست‌کم ۱۰۰ هزار دلار در سال است، واکسینه نشده‌اند.

افرادی که می‌گویند قصد دریافت واکسن را ندارند، عمدتا در حومه‌ شهرها ساکن‌اند. ۶۷ درصد این افراد می‌گویند قصد تزریق واکسن کووید را ندارند.

مطالب مرتبط