گشایش نخستین نمایشگاه محصولات صنعتی چین در کابل

نخستین نمایشگاه محصولات و فناوری (CTK) کشور چین در کابل افتتاح شد. این نمایشگاه در چهارراهی سرسبزی شهر کابل برگزار شده‌ و سه روز ادامه دارد.

blank

نخستین نمایشگاه محصولات و فناوری (CTK) کشور چین، امروز پنج‌شنبه (۵ جوزا) در کابل افتتاح شد. در این نمایشگاه انواع بایسکل و موترسایکل‌، موترهای آفتابی، پکه، بخاری‌های برقی و گازی، بطری‌ها، انواع یخچال، وسایل زراعتی و ورزشی، کمره‌های امنیتی و دیگر وسائل الکترونیک به نمایش گذاشته شده‌است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، یاومینگ هو؛ رییس شرکت «China Town Kabul» در رابطه به اهمیت تجارت میان چین و افغانستان صحبت کرد و سرمایه‌گذاری چین در بخش تجارت و صنعت در افغانستان را عامل و همکار رشد و توسعه اقتصادی دانسته و بر گسترش روابط تجارتی میان این دو کشور تاکید کرد.

در همین حال، مولوی حمدالله نعمانی؛ سرپرست وزارت شهرسازی طالبان، ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت یادشده، بر ایجاد زمینه‌های کاری در کشور تاکید کرد.

نعمانی اطمینان داد که دولت طالبان از تمام سرمایه‌گذارانی که خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان می‌باشند، حمایت کرده و تمام تسهیلات و امکانات را برای‌شان فراهم خواهد ساخت.

وی از کشورهای جهان خواست که به جای «بهانه‌جویی» در افغانستان، جهت فقرزدایی، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد زمینه‌های کاری برای مردم سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی دیگر، محمد عابد انورزوی؛ رییس عمومی خدمات آب و برق وزارت انرژی و آب طالبان هم درباره ظرفیت‌های موجود در کشور و استفاده مؤثر از آن در پیشرفت افغانستان صحبت کرده و از رییس شرکت متذکره خواست که جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان، پیام آن وزارت را به مقامات چینی برساند.

در این مراسم نفیسه دانش؛ یکی از تجارت‌پیشه‌های زعفران، از سرمایه‌گذاران خواست که به خاطر خودکفایی افغانستان، به جای فروش کالاهای‌شان بر افغانستان، اجناس خود را با اجناس افغانستان مبادله کنند.

وی همچنین خواهان ایجاد بازارهای تجارتی افغانستان در دیگر کشورهای جهان شد.

در همین ‌حال، عبدالجبار صافی؛ رییس انجمن صنعت‌کاران افغانستان و احمدضیا عظیمی؛ عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز در رابطه به موضوع صحبت کردند و خواستار سرمایه‌گذاری کشورها در بخش صنعت و تجارت در افغانستان شدند.

مطالب مرتبط