کوریای جنوبی موشک فضاپیمایی نوری آزمایش کرد

کوریای جنوبی روز سه شنبه، دومین پرتاب آزمایشی موشک نوری را در قالب ماموریت حیاتی برای برنامه فضایی و قرار دادن ماهواره در مدار زمین با موفقیت انجام داد.blankبه گزارش خبرگزاری رویترز، ین موشک ۲۰۰ تنی از مرکز فضایی نارو در سواحل جنوبی کشور کوریای جنوبی پرتاب شده است.

انتظار می رود که موشک توالی پروازش را کمی بیش از ۱۶ دقیقه تکمیل کند و در صورتی که پرتاب طبق برنامه پیش رود، ماهواره ها را در مدار ۷۰۰ کیلومتری زمین مستقر کند.

کوریای جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد موشک فضایی بومی «نوری» خود را که قرار بود روز پنجشنبه پرتاب شود، به دلیل برخی مشکلات فنی چند روز با تاخیر پرتاب کند.

گزارش ها حاکی از آن است انجینران هوافضا یک قطعه معیوب در یکی از حسگرها را تعمیر کرده اند و همین امر دلیل تاخیر در پرتاب این موشک فضایی اعلام شده است.

مؤسسه تحقیقات هوافضای کوریا (KARI) پرتاب برنامه ریزی شده روز پنجشنبه نوری را لغو و زمان پرتاب نوری را روز ۲۱ جون  اعلام کرد.

پرتاب موفقیت آمیز این موشک باعث می شود که کوریای جنوبی پس از روسیه، امریکا، فرانسه، چین، جاپان و هند به جایگاه هفتم در جهان در زمینه توسعه سیستم های پرتاب فضایی دست یابد، موشکی که از قابلیت حمل یک ماهواره با وزن بیش از یک تن برخوردار است.

این دستاورد همچنین به مثابه برخورداری کوریای جنوبی از فناوری مستقل برای ساخت و پرتاب موشک های فضایی با قابلیت حمل ماهواره است که فصل جدیدی را در برنامه فضایی این کشور می گشاید.

مطالب مرتبط