مجلس نمایندگان امریکا بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به اسراییل را رد کرد

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان امریکا به لایحه مستقل کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به رژیم اسراییل رأی مخالف داده‌اند.

blank

مجلس نمایندگان امریکا روز سه‌شنبه، ۱۷ دلو،  لایحه مستقلی را که ۱۷.۶ میلیارد دالر کمک نظامی به رژیم اسراییل ارائه می‌کرد، رد کرد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا رای‌گیری در مورد بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری را پس از آن انجام دادند که مجلس سنا به رهبری دموکرات‌ها روز یک‌شنبه هفته جاری لایحه‌ای دو حزبی را منتشر کرد که بخشی از آن به تأمین امنیت سرحدات امریکا اختصاص داده شده است.

این لایحه ۱۱۸ میلیارد دالری که از سوی مجلس سنای ایالات متحده پیشنهاد شده است، نه‌تنها در برگیرنده بودجه برای تامین امنیت سرحدات ایالات متحد است، بلکه برای جنگ اوکراین و اسراییل نیز کمک فراهم می‌کند.

اما این لایحه در عین زمان، سخت‌ترین محدودیت‌های مهاجرتی را نیز پیش‌بینی کرده که در چندین دهه اخیر،‌ بی‌سابقه بوده است.

پس از آنکه رییس جمهور بایدن تهدید کرد که از حق وتو در برابر این لایحه استفاده خواهد کرد، ۱۶۷ دموکرات به این لایحه رای منفی دادند.

قانون‌گذاران دموکرات نگران هستند که رأی به لایحه مستقل برای رژیم اسراییل،‌ لایحه بزرگ‌تر را که هر دو حزب برای ماه‌ها روی آن کار کرده‌اند، تضعیف کند.

افزون بر قانون‌گذاران دموکرات،‌ ۱۳ قانون‌گذار از حزب جمهوری‌خواه نیز به این لایحه رأی منفی دادند.

رهبران دموکرات مجلس نمایندگان از این لایحه انتقاد کردند و آن را «تلاشی آشکار و بدبینانه» برای تضعیف بسته بزرگ‌تر توصیف کرده‌اند.

مجلس سنای امریکا لایحه ۱۱۸ میلیارد دالری کمک به اوکراین و رژیم اسراییل را ارائه کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *