نیکلاسون: روند فراگیر مبنی بر قانون اساسی و احترام به حقوق بشر برای افغانستان موضوع نشست دوحه است

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید «یک روند فراگیری مبنی بر قانون اساسی و احترام به حقوق بشر» موضوع اصلی نشست دوحه خواهد بود.

blank

آقای نیکلاسون در نشست خبری در کابل درباره کنفرانس دوحه در مورد افغانستان به خبرنگاران گفت:«تمرکز اصلی (کنفرانس) بحث در مورد گزارش فریدون سینیور اوغلی است.

 این گزارش پیشنهاد می‌کند که برای عادی‌شدن روابط بین افغانستان و جامعه بین‌المللی روی دو موضوع کار شود. یکی تعهدات دولت افغانستان در قبال سایر کشورها و احترام به حقوق بشر است. تعهد دومی نیاز به یک روند فراگیر قانون اساسی است که می‌تواند ساختار قانونی واضح و شکل فراگیرتری از حکومت را به ارمغان آورد.»

او افزود که «به موازات پیشرفت در این دو حوزه، آقای سینیور اوغلی پیشنهاد می‌کند گام‌هایی برای عادی‌سازی برداشته شود که در نهایت منجر به رسمیت‌ شناختن یک دولت در افغانستان شود.»

وزارت خارجه طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته که طالبان هنوز تصیم نهایی در مورد شرکت در نشست دوحه را اتخاذ نکرده و امیرخان متقی به آقای نیکلاسون گفته است که «در کل نگاه ما به این نشست مثبت است و موضوع شرکت زیر غور قرار دارد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *