تنش‌های انتخاباتی پاکستان؛ محسن داور زخمی شد

همزمان با افزایش ناامنی‌ها و تنش‌های انتخاباتی در پاکستان، منابع خبری از زخمی شدن محسن داور؛ رییس جنبش ملی دموکراتیک این کشور و از رهبران جنبش تحفظ پشتون خبر داده‌اند.

blank

منابع خبری گزارش داده‌اند که محسن داور؛ رییس جنبش ملی دموکراتیک پاکستان در یک تیراندازی در میران‌شاه وزیرستان شمالی این کشور زخمی شده است.

در همین حال، جیونیوز نیز گزارش داده است که این رویداد زمانی رخ داده است که هواداران داور به تأخیر در اعلام نتایج انتخابات اعتراض داشتند.

به‌گفته‌ معترضان، پولیس در جریان تظاهرات شروع به شلیک و پرتاب گاز اشک‌آور کرده است.

داور چندی پیش نیز هدف حمله‌ مسلحانه قرار گرفته و جان سالم بدر برده بود.

از سوی دیگر، عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست وزیر پیشین پاکستان که در زندان به سر می‌برد، مدعی پیروزی در انتخابات سراسری روز پنج‌شنبه شده و از هواداران خود خواسته است آن را جشن بگیرند.

نامزدهای مستقلی که به آقای خان ارتباط دارند تا این‌جا بیشترین کرسی‌ها را به دست آورده‌اند.

اما نواز شریف؛ نخست وزیر پیشین پاکستان می‌گوید که حزب او بزرگ‌ترین پیروز انتخابات است و از دیگران خواست که با او ائتلاف کنند.

آقای خان در یک پیام ویدیویی که با استفاده از هوش مصنوعی درست شده و در شبکه «ایکس» منتشر شد، ادعا کرد که «تحریک انصاف» پاکستان علیرغم آنچه که او سرکوب حزب خود خوانده به «پیروزی قاطع» رسیده است.

او در پرونده‌هایی که می‌گوید با انگیزه سیاسی مطرح شده محکوم شده است.

موفقیت نامزدهای مرتبط با حزب تحریک انصاف غیرمنتظره بود، و اکثر کارشناسان موافق بودند که آقای شریف – که تصور می‌شود تحت حمایت ارتش قدرتمند پاکستان باشد – امید آشکار برای پیروزی بود.

اما حزب تحریک انصاف پس از محرومیت از شرکت در انتخابات عملا به رسمیت شناخته نمی‌شود، بنابراین از نظر فنی حزب «مسلم لیگ» آقای شریف بزرگترین گروه سیاسی رسمی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *