متقی در دیدار با نماینده پوتین: افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌ای مشارکت ندارد

وزارت خارجه طالبان از دیدار  و گفتگوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان با مشاور و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، در زمینه آب‌وهوا خبرداده است.

blank

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز شنبه( ۲۱ دلو) با نشر خبرنامه‌ای در برگه ایکس نوشت امیرخان متقی در دیدار با روسلان عادلگیریف، مشاور و نماینده ویژه پوتین در زمینه آب‌وهوا دیدار کرده و گفت که افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌ای مشارکت ندارد.

متقی در این دیدار بر ارتقای سطح روابط دوجانبه میان طالبان و روسیه تاکید کرده و گفته که با ارتقای سطح روابط دیپلماتیک پیشرفت‌های بیشتری در بسیاری از زمینه‌ها حاصل شده است.

به گفته وی، اگرچه افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌ای مشارکت ندارد، اما از اثرات منفی تغییرات آب‌وهوایی در امان نیست.

آقای متقی همچنین از روسیه خواسته تا در زمینه حفاظت از محیط‌زیست و حفاظت از جنگل‌ها با نهادهای ذیربط این گروه همکاری کند و کارمندان این نهادها را آموزش دهد.

در همین حال طالبان به نقل از عادلگریف نیز نوشته‌اند که وی در مورد راه‌های ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک این گروه و روسیه گفتگو کرده است.

او اضافه کرده است که نماینده‌گان طالبان باید در نشست‌های بین‌المللی مربوط به تغییرات آب‌وهوایی شرکت کنند.

مشاور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه گفت: باید نماینده طالبان در نشست بعدی کوپ‌ ۲۹ که در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، شرکت کند.

این در حالی است که براساس بررسی‌های سازمان ملل متحد، افغانستان یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر تغییرات اقلیمی است.

طبق گزارش برنامه محیط زیست ملل متحد، درجه حرارت در افغانستان از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ میلادی ۱.۸ درجه سانتی‌گرید افزایش یافته که در مدت ۶۰ سال بی‌سابقه می‌باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *