آلمان درباره احتمال حمله روسیه به ناتو هشدار داد

کریستف هویسگن؛ رییس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره احتمال دستور حمله ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو هشدار داد.

blank

رسانه‌های آلمانی به نقل از کریستف هویسگن؛ رییس کنفرانس امنیتی مونیخ گزارش داده‌اند که کریستف این اظهارات را روز شنبه، ۲۱ دلو، چند روز پیش از آغاز گردهمایی رهبران جهان و کارشناسان دفاعی در کنفرانس امنیتی مونیخ به رسانه‌های این کشور مطرح کرده است.

او تاکید کرده: «حمله روسیه بر یکی از اعضای ناتو را نمی‌توان رد کرد.»

هویسگن در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا ولادیمیر پوتین می‌تواند دستور چنین حمله‌ای را بدهد، پاسخ داد: «طبیعی است، پوتین بارها گفته است که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بزرگ‌ترین فاجعه قرن بیستم بود، زیرا منجر به سرگردانی بسیاری از روس‌ها در خارج از مرزهای روسیه شده است.»

او افزوده: «پوتین قصد داشت روسیه کبیر را با مرزهای اتحاد جماهیر شوروی منحل‌شده، به‌عنوان یک امپراتوری جهانی که در آن مانند یک تزار حکومت کند، احیا کند.»

پس از حمله روسیه به اوکراین، نگرانی‌های بین‌المللی درباره احتمال حمله روسیه به دیگر کشورهای ناتو و اروپا افزایش یافته است.

رییس‌ جمهور روسیه چند روز پیش در گفتگو با تاکر کارلسون؛ مجری محافظه‌کار امریکایی، تهاجم روسیه به کشورهای ناتو را منتفی دانسته است و وقوع آن را مشروط به حمله این کشورها مانند پولند بر کشورش عنوان کرده بود.

کنفرانس امنیتی مونیخ که هر سال با شرکت مقام‌ها و کارشناسان امنیتی جهان برگزار می‌شود و گاهی با عنوان «داووس امنیتی» از آن یاد می‌شود، قرار است در ۱۶ تا ۱۸ فبروری در آلمان برگزار شود.

مقام‌های روسیه و ایران به‌دلیل عدم مشارکت در «گفتمان واقعی و سازنده» امسال به این کنفرانس دعوت نشده‌اند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *