«جبهه مقاومت ملی» خواستار برخورد مسئولانه جهان در قبال افغانستان شد

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» در آستانه برگزاری نشست دوحه و به مناسبت سالگرد خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان با نشر بیانیه‌ای از جامعه‌ جهانی و کشورهای منطقه خواست که در قبال وضعیت افغانستان برخورد مسئولانه‌تر داشته باشند.

blank

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» امروز پنج‌شنبه، ۲۶ دلو، به‌مناسبت سالروز خروج ارتش شوروی از افغانستان از جامعه‌ جهانی و کشورهای منطقه خواسته است که در قبال وضعیت افغانستان برخورد مسئولانه‌تر داشته باشند.

این جبهه از کشورها خواسته است که به‌جای جستجوی راه‌های تعامل «آزمندانه‌ مقطعى» با طالبان، در جستجوی راه‌هایی باشند که در افغانستان یک نظام مردمی، مشارکتی و قانونی روی کار آید و خطر تروریسم، مواد مخدر، مهاجرت، گرسنگی و تشدید ناامنی و بی‌ثباتی برای افغانستان، منطقه و جهان از بین برود.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» طالبان را یک «گروه تروریستی، بدنام و ضد مردمی» توصیف کرده و گفته است که این گروه «دوام زیادی نخواهد داشت».

این جبهه همچنین گفته است که امروز نیز افغانستان تحت اشغال طالبان و ده‌ها گروه تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد.

امروز برابر با سی‌وپنجمین سالروز خروج آخرین سرباز ارتش شوروی سابق از افغانستان است.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» در پیام خود گفته است که این یک روز مهم در تاریخ مبارزات آزادی‌بخش افغانستان به شمار می‌رود.

این جبهه جنگ علیه شوروی سابق را «شجاعانه و پیروزمندانه» توصیف کرده، اما گفته: «با دریغ و درد که پیروزی بزرگ مردم ما با توطئه‌های دیگری مواجه شد که محصول آن ظهور گروه خون‌آشام و بی‌فرهنگى به‌نام طالبان بود که بالای زخم‌های مردم ما نمک پاشید و سی سال است که مداوم خون بی‌گناهان را می‌مکد و ملت رنج‌دیده‌ی ما را به رنج و مصیبت‌های بی‌شمار دیگری دچار ساخته است.»

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» گفته است که «طالبان با عملكرد افراطى و تروريستى خود، طى سه‌دهه‌ گذشته كشور ما را به چندين اشغال نيابتى و مستقيم كشورها و گروه‌هاى تروريستى منطقه و فرامنطقه» مواجه ساخته‌اند.

در اعلامیه‌ این جبهه آمده: «امروز نيز افغانستان تحت اشغال اين گروه اجير و نیابتی و ده‌ها گروه تروریستی منطقه‌اى و بین‌المللی قرار دارد و با تأسف كه بازيچه‌ی تنش‌هاى خطرناک ژئوپلیتیک قرار گرفته است.»

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» گفته است که به اعتقاد این جبهه، به‌منظور جلوگیری از جابه‌جاسازی تروریستان خارجى در كشور و «پایان اشغال و مظالم مختلف طالبان، راهی به غیر از تداوم مبارزه‌ی مسلحانه و مقاومت در برابر جهل و ترور وجود ندارد».

این جبهه افزوده که وقت آن رسيده است تا تمام مردم افغانستان اعم از سياسيون، فعالان مدنى و نظامى به‌خاطر نجات كشور و مردم از «اشغال و استبداد تا رسيدن به آزادى و عدالت صفوف شان‌ را فشرده‌تر سازند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *