گفتگوی رینا امیری با معاون دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت زنان افغانستان

در آستانه نشست سرنوشت‌ساز دوحه درباره افغانستان، رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان با آمنه محمد؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در مورد زنان افغان گفتگو و رایزنی کرد.

blank

رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان در دیدار با امینه محمد؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت حمایت از زنان و حقوق بشر در افغانستان تاکید کرده و گفته که «سیاست‌های افراطی علیه زنان افغانستان تهدیدی برای حقوق زنان در منطقه است.»

خانم امیری از طالبان به عنوان گروهی که «سیاست‌های افراطی» علیه زنان وضع کرده نام برده است.

طالبان با وضع محدودیت‌های گسترده علیه زنان و دختران افغان متهم شده که این گروه زنان را از عرصه‌های عمومی جامعه حذف و آپارتاید جنسیتی را در افغانستان برقرار کرده است.

در پی اجرای سختگیرانه سیاست‌های طالبان در افغانستان، دختران از رفتن به مکتب و دانشگاه و همچنین زنان از اشتغال و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محروم شده‌اند.

همزمان با دیدار نماینده امریکا و معاون دبیرکل سازمان ملل، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان، یوناما، با نشر یک گزارش تحقیقی اعلام کرد که که ۹۶ درصد زنان مخالف به‌رسمیت شناختن طالبان‌اند.

سازمان ملل متحد به طور رسمی اعلام کرده است که طالبان تاکنون ۵۰ قانون وضع کرده‌اند که حقوق زنان را به طور مستقیم مورد حمله قرار می‌دهد. پیش از این گروه‌هایی از زنان معترض شمار این دستورها را بیش از ۸۰ خوانده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *