کاظمی قمی: تصمیمات دوحه مبتنی بر مشوره همه‌جانبه و غیرتحمیلی باشد

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان می‌گوید تمرکز بر این است که تصمیم نشست دوحه «مبتنی بر مشوره همه‌جانبه و غیرتحمیلی باشد.»

blank

حسن کاظمی‌ قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: تصمیمات مبتنی بر منافع متقابل و مشروع افغانستان، همسایگان، منطقه و محیط بین‌الملل باشد.

وی نوشت : عصر نشست ‎دوحه آغاز خواهد شد تمرکز چنین است: تصمیم جمعی برای روندهای بین‌المللی مبتنی بر مشورتی همه‌جانبه و غیرتحمیلی باشد، اولویت‌های موضوعی افغانستان درنظر باشد، تصمیمات مبتنی بر منافع متقابل و مشروع افغانستان، همسایگان، منطقه و محیط بین‌الملل باشد.

کاظمی قمی همچنین در توییت دیگری نوشت «نشست مهمی با همکارانم از چین، پاکستان و روسیه انجام شد. ‎کمیته تماس منطقه‌ای فرایندی مهم و اثرگذار است. پس از دیدار ماه گذشته در کابل، وضعیت را قبل از جلسه دوحه مرور کردیم. مسئله مشترک، مردم افغانستان، امنیت جمعی و فرایندی است که بتواند امنیت و ثبات، همچنین رفاه مردم را تضمین کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان همچنین در توییت دیگری نوشت: «طی دیدار نماینده ‎سوئیس توجه داده شد؛ کاربرد “باید” در نظام بین‌الملل از ناحیه خود قدرت‌های بزرگ بی‌اثر و ناممکن شده است. آیا چندجانبه گرایی غرب توانست با “باید” از مردم غزه صیانت کند؟‎
وی افزوده است:«افغانستان سوئیس نیست، گرچه کوهستان و طبیعت زیبا دارد. مردم آن یک قرن “بایدها” را ناممکن کردند».

گفتنی است که نشست دو روزه سازمان ملل متحد در مورد افغانستان با حضور نمایند‌گان ویژه کشورها در دوحه طی چهار بخش و چهار نشست پی‌هم برگزار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *